כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"בלי לקחת סיכונים"

דיווח: ההצעה הדרמטית של לפיד בתמורה לאיחוד בשמאל

ראש הממשלה יאיר לפיד צפוי לזמן את יו"ר העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מרצ זהבה גלאון לפגישה משותפת למשא ומתן לאיחוד, ואף שוקל להציע לשתיים שריונים ברשימתו לחברי מפלגתן | על פי הדיווח ב'חדשות 12', למרות הכוונות נראה כי הפגישות יפגשו בנפרד

דיווח: ההצעה הדרמטית של לפיד בתמורה לאיחוד בשמאל
יאיר לפיד מחוץ לביתו בת"א צילום: גילי יערי, פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד צפוי לזמן את יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מרצ זהבה גלאון, לפגישה במהלך השבוע בניסיון נוסף להביא לאיחוד ביניהן, את הדברים פרסמה הערב בחדשות 12 העיתונאית דפנה ליאל.

על פי הדיווח, לפיד מתכוון שהפגישות עם שתיהן יתקיימו יחד, מעין ישיבות של משא ומתן, אבל ככל הנראה הן יתקיימו בנפרד. במהלכן הוא צפוי להציע להן "חבילה" נדיבה בהרבה ממה שהציע בעבר.

הפעם, כך על פי הדיווח של ליאל, לפיד מוכן לשקול שריונים ברשימה, גם חלוקת שרים לפי מפתח נדיב יותר וגם התחשבות במקרה שאחת המפלגות תיפגע במיוחד. הוא עושה את זה בגלל מחקר שקיבל לידיו שמראה את המובן מאליו, שאם אחת מהמפלגות לא תעבור – נתניהו יכול להגיע ל-61 מנדטים.

לפיד מבין שהזמן הולך ואוזל עד לסגירת הרשימות, ולכן הפגישה צפויה לקרות לפני שימריא לביקור מדיני בגרמניה בשבוע הבא. האיחוד בין העבודה למרצ חשוב הפעם ללפיד במיוחד, לא רק כדי לחסום את נתניהו, אלא גם בקרב המנדטים מול בני גנץ, שמנסה לצמצם ממנו את הפער ומכוון לראשות הממשלה.

בחירות לכנסת ה-25 יאיר לפיד מרצ מפלגת העבודה איחוד מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד