כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"התערבות זרה ופסולה"

הירי בעיתונאית: ארה"ב לוחצת על ישראל לשנות את נהלי הפתיחה באש

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת הערב כי ארה"ב לוחצת על ישראל לבחון מחדש את הוראות הפתיחה באש של צה"ל | הלחץ מגיע בעקבות פרסום הדו"ח הצבאי בעניין התקרית בג'נין בה מתה כתבת אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה

הירי בעיתונאית: ארה"ב לוחצת על ישראל לשנות את נהלי הפתיחה באש
חיילי צה"ל בפעולה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ארצות הברית לוחצת על ישראל לבחון מחדש את המדיניות והוראות הפתיחה באש בעקבות פרסום הדו"ח הצבאי אודות התקרית בג'נין בה מצאה את מותה עיתונאית אל ג'זירה, שירין אבו עלקה, כך דווח הערב (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס.

כזכור, משרד החוץ של ארה"ב הודיע אמש כי הוא מקבל בברכה את התחקיר הסופי של צה"ל על הירי בעיתונאית שירין אבו עאקלה, שקבע כי ישנה "סבירות גבוהה שהיא נורתה למוות בידי לוחם שזיהה אותה בטעות כחמוש פלסטיני". במחלקת המדינה הדגישו את "חשיבות קבלת האחריות במקרה זה, לצד גיבוש מדיניות ונהלים שימנעו התרחשות מקרים דומים בעתיד".

דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, אמר כי ארה"ב מברכת על הודאת צה"ל כי העיתונאית שירין אבו עאקלה ככל הנראה נפגעה בטעות מירי צה"ל. "ארה"ב שמה לה בראש סדר העדיפויות למתן פגיעה באזרחים שנגרמו מפעולות צבאיות", אמר. "משרד ההגנה הדגיש לאחרונה את הצורך לשפר את ההערכות והשיטות שלו כדי להבטיח הפחתת פגיעה באזרחים ואנו נמשיך לחלוק שיטות עבודה מומלצות עם שותפינו הצבאיים ובעלי בריתנו ברחבי העולם", הוסיף פרייס.

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, הגיב לדברי הדובר האמריקני ואומר: ״הוראות הפתיחה באש של חיילנו ייקבעו על ידי מפקדי צה״ל, במנותק מכל לחץ, פנימי או חיצוני.

זו האמת: בכל רגע נתון ישנם מחבלים פלסטינים המנסים לרצוח ישראלים. לא להיפך. ידנו אינה קלה על ההדק, אולם הצו המוסרי הוא לפגוע במחבלים ובכך להציל חיי אדם.

כראש ממשלה נתתי גיבוי מלא ללוחמינו, ואני מצפה מידידנו בעולם לא להטיף לנו מוסר אלא לגבות אותנו במלחמתנו בטרור.״

שירין אבו עאקלה ארה"ב פתיחה באש צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד