כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הזמין רצח מאסיר

נחשף: זהו עד המדינה נגד תא"ל במיל' גל הירש

עורך הדין לשעבר גור פינקלשטיין, ששילם כסף לרצוח ברעל עד מדינה במשפטו, הוא עד המדינה נגד גל הירש. פינקלשטיין ייצג בעבר את הירש, שמועמדותו למפכ"ל הוסרה. גם שותפיו נדהמו לגלות מי הדמות העבריינית שפעלה בתחפושת של עורך דין

הפגנות למען גל הירש
הפגנות למען גל הירש צילום: באדיבות המצלם

כמו רבים מלקוחותיו של גור פינקלשטיין, גם גל הירש ושותפיו נדהמו לגלות מי הדמות העבריינית שפעלה בתחפושת של עורך דין מכובד, מוצלח ומצליח. לאף לקוח שלו לא היה מושג שהוא עבריין מסוכן ואלים. אתמול בחצות הותר לפרסום כי הוא עד המדינה במשפטו של תת-אלוף (במיל') גל הירש בפרשת "דיפנסיב שילד". פינקלשטיין היה עורך דינו של הירש לפני שנים רבות. והיה בשנת 2015 המועמד למפכ"ל של השר לביטחון פנים דאז גלעד ארדן, אבל מועמדותו סוכלה על רקע תפירת תיקים אומללה נגדו. בנוסף הותרה לפרסום גם זהותו של עד מדינה נוסף בשם יוסי לירן, שהיה שותפו של הירש בעסקיו בגאורגיה.

גור פינקלשטיין היה עורך דין בתל אביב, הוא הסתבך בפלילים והוגש נגדו כתב אישום חמור, עם מעורבות בקשר לניסיון רצח, מעורבות בקשר להצתת בניין בתל אביב וניסיון פגיעה במנהל האגף לרישוי ופיקוח בעיריית תל אביב, פינקלשטיין ניסה לשכנע אסיר ששהה עמו בכלא לרצוח את עד המדינה במשפטו באמצעות רעל ציאניד והביע נכונות לשלם הרבה כסף לרוצח. ואותו לקחה הפרקליטות להיות עד מדינה. בהמשך התיקים נגד הירש נסגרו מחוסר אשמה, למעט תיק מיסים מלפני 15 שנה שהירש מתעקש לקחת למשפט ולא להגיע להסדר, כדי להוכיח את חפותו.

גל הירש אמר ביוני האחרון: "‏שבע שנים מאז סיכול המינוי למפכ"ל, אני בסה"כ רוצה שהציבור ידע את מי גייס שי ניצן ואת מי גייסה ליאת בן-ארי כדי להפליל אותי. כשתדעו-תבינו מדוע אני עומד על כך שעם ישראל צריך לדעת! זה הכל". 

"‏אנו כבר בשנת 2022 כשבע שנים עברו מאז סיכול המינוי למפכ"ל המשטרה בשנת 2015 ע"י עשרות חשדות שווא ושני תיקי שוחד שנתפרו ונסגרו מחוסר אשמה. בסופן של עלילה וחקירה רבת שנים עקב טענה חסרת בסיס לעבירת מס מלפני 15 שנים", כתב הירש בכאב.

לאחר פרסום שמו של עד המדינה אמר גל הירש כי הוא מברך על החלטת בית המשפט לבטל את צו איסור הפרסום על שמו של עד המדינה בעניינו.

"ניסיון המדינה למנוע לאורך זמן רב את פרסום שמו של עד המדינה, במטרה להסתיר מהציבור את המחדל שנעשה ולהימנע ממבוכה קשה, נדחה בהחלטה חריפה ומנומקת של בית המשפט. החלטת בית המשפט לחשוף לאור השמש את שמו ופרטיו של עד המדינה המפוקפק שגויס בתיק זה, תורמת במישרין להגברת אמון ציבור בתקינות הליכי המשפט. בניגוד לספין שמבקש להשוות את עד המדינה נגד גל הירש לעדי מדינה אחרים, לא מדובר בעבריין שביצע עבירות "יחד" עם גל הירש, אלא בעבריין כבד שהורשע בתיק פשע חמור, לפני וללא קשר לתיק של גל הירש".

כשנתיים לפני הפיכת גור פינקלשטיין לעד מדינה, בעודו מרצה עונש מאסר, הרשיע אותו בית המשפט העליון פה אחד בעבירות של קשירת קשר לרצוח עד מדינה בתיק אחר, ניסיון לשידול לרצח של עדי תביעה, עבירות נשק, הטרדת עדים ושיבוש מהלכי משפט, תוך שהוא גוזר עליו עונש כבד של מאסר בפועל לתקופה של 5.5 שנים.

"את העבירות החמורות האלה ביצע גור פינקלשטיין מתוך כותלי הכלא בעודו עצור במהלך חקירה שנוהלה נגדו ונגד אחרים. זה העד שנמצא ראוי לקבל מהמדינה הטבות מפליגות ולהפוך לעד מדינה נגד גל הירש. ההחלטה לגייס את העבריין המורשע, גור פינקלשטיין, כעד מדינה כנגד תא״ל (במיל׳) גל הירש, מלמדת על להיטות יתר ושיקול דעת לקוי של המדינה למצוא בכל מחיר ראיות כנגד הירש לביצוע עבירת שוחד שיוחסה לו, למרות שלא הייתה ולא נבראה, תוך חריגה בוטה מהנהלים שנקבעו בקשר עם גיוס עדי מדינה, שכן העבירות בהן הורשע גור פינקלשטיין מנויות בנהלי הפרקליטות כעבירות פוסלות אדם מסוגו לשמש כעד מדינה".

לסיום כתב הירש "עד מהרה גיוסו של עד המדינה נכשל כישלון חרוץ ותיק השוחד כנגד גל הירש נסגר בעילה של היעדר אשמה. קשה להבין כיצד עד מסוג זה ממשיך להופיע גם כיום במעמד של "עד מדינה" בתיק המס של גל הירש, שעניינו אירועים מלפני 15 שנה".

גל הירש פרקליטות עד מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד