כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
במימון גרמני

הקצנה בחינוך הפלשתיני: אין שואה, הטבח במינכן לגיטימי

ההסתה גוברת בספרי הלימוד הפלשתיניים: פיגועי שנות ה-70 היו "התנגדות לאינטרסים ציוניים", במלחמת העולם השנייה לא נרצחו יהודים. "הרש"פ ממשיכה לשקר לקהילה הבינלאומית". שגרירות גרמניה ברמאללה: "אנו בדיאלוג עם הפלשתינים לצורך שיפורים בחומרי הלימודים"

 טרור פלסטיני
טרור פלסטיני צילום: פלאש 90

גם ברשות הפלשתינית נפתחה שנת הלימודים בשבוע שעבר, וכמדי שנה עדכנו הפלשתינים את ספרי הלימוד הנלמדים בכיתות, אך למרות ההבטחות לרפורמה - הותירו בהם את התכנים המסיתים נגד ישראל והיהודים.

במלאת 50 שנה לטבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן, מגלה בדיקת 'ישראל היום' ומכון המחקר והמדיניות IMPACT-se כי האירוע מתואר באופן חיובי ולגיטימי בספרי היסטוריה לתלמידי כיתות י"א בבתי הספר של הרש"פ ואונר"א. כך, הפרק על הטבח מספר על ההתנגדות הפלשתינית לציונות, ופיגועי הטרור הקשים שביצע פת"ח נגד ישראל בשנות ה-70 מתוארים כ"התנגדות לאינטרסים ציוניים בחו"ל" כך מדווח אריאל כהנא ב'ישראל היום'.

גם לשואה אין כל אזכור בספרי הלימוד הפלשתינים, ובפרק המתאר את מאורעות מלחמת העולם השנייה לא מצוין רצח ששת מיליון היהודים בידי המשטר הנאצי. ציר זמן המצורף לחומר הלימוד מפרט את האירועים המרכזיים - ובהם הפלישה הגרמנית לפולין, הקרב על בריטניה, הפצצת פרל הארבור והטלת פצצות הגרעין בידי ארה"ב בסיום המלחמה - אך ועידת ואנזה, פתיחת מחנה אושוויץ וכל מאורע בנושא השואה נעדר מהספרים.

באופן מפתיע, ממשלת גרמניה היא המממנת המרכזית של מערכת החינוך הפלשתינית, ובכלל זה של ספרי הלימוד. תקציב משרד החינוך של הרש"פ ליישום "התוכנית האסטרטגית של מגזר החינוך לשנת 2022-2017" מגיע מברלין ושותפות לה נורבגיה, פינלנד ואירלנד.

יצוין כי בעקבות הביקורת הבינלאומית, הרש"פ כתבה מחדש יחד עם האירופאים את כל ספרי הלימוד לכיתות א'-י"ב, אך במכון IMPACT-se אומרים כי "התכנים עברו הקצנה משמעותית ביחס לשנים קודמות, עם מאות דוגמאות קיצוניות שהוכנסו באופן שיטתי ולא הופיעו בעבר - שמעודדות פגיעה באזרחים, ג'יהאד, אלימות, והסתה כנגד ישראל ויהודים, בכל הכיתות ובכל הנושאים.

"נוסף לכך, מהספרים החדשים השמיטו במכוון את כל הניסיונות הקודמים לשלום עם ישראל מאז הסכמי אוסלו. במקביל, התגלו מספר רב יותר של שיעורים אנטישמיים המסיתים נגד יהודים ונגד היהדות כדת, מול חומרים קודמים שהתמקדו הרבה יותר בהסתה נגד ישראל".

מהממצאים עלה עוד כי המורים ברש"פ הונחו להפחית נקודות מתלמידים שלא מצליחים "לקשר את ביצוע מעשי הטבח של הציונים להגות יהודית-דתית". ונוספו מוטיבים אנטישמיים קלאסיים של זרוע עם מגן דוד האוחזת בכדור הארץ.

התלמידים הפלשתינים גם לומדים שהיהדות היא דת גזענית ושיהודים שולטים בכסף, בתקשורת ובפוליטיקה ומשתמשים בהם לטובתם. יהודים מאופיינים כשקרנים ומושחתים וכ"אויבי האסלאם בכל הזמנים והמקומות", הנידונים להשמדה עקב כך. יתרה מזאת, קטע קריאה שכותרתו "לחימה ביהודים והניצחון עליהם" באחד הספרים אף מצטט בלימודי דת חדית' המופיע באמנת חמאס, המדבר בגלוי על רצח עם המצפה ליהודים באחרית הימים.

מרכוס שף, מנכ"ל מכון IMPACT-se, אמר ל'ישראל היום' כי "למרות ביקורת חוזרת ונשנית של האיחוד האירופי על הרש"פ, היא לא ביצעה שינויים מהותיים בספרי הלימוד לשנת הלימודים 2023-2022. הנשיא עבאס וראש הממשלה שתייה חייבים להיות מודעים שיש לכך מחיר - משימועים במועצת האיחוד האירופי, ועד גינוי מנציב האיחוד האירופי האחראי על המימון שלהם ומפרלמנט האיחוד האירופי". אריק אגסי, סמנכ"ל המכון, הוסיף כי "הרש"פ ממשיכה לשקר לקהילה הבינלאומית שבוצעו שינויים חיוביים בספרי הלימוד שלה".

שגרירות גרמניה ברמאללה אישרה בתגובה ל'ישראל היום' כי המדינה "אכן תומכת במגזר החינוך הפלשתיני, אך לא מממנת פיתוח או הדפסה של ספרי הלימוד. אנו נמצאים בדיאלוג מתמיד עם הצד הפלשתיני לצורך שיפורים נוספים במגזר החינוך והחומרים המשמשים אותו".

רשות פלסטינית גרמניה אנטישמיות הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד