כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"משהו משך אותו"

"תופעה בלתי רגילה": ברשות הטבע והגנים נדהמו

טונה זהובה נצפתה ותועדה לראשונה במים הרדודים במפרץ אילת | מנהל שמורת האלמוגים ברשות הטבע והגנים: "מדובר בתופעה לא רגילה. מדובר בדג פלאגי שחי במים פתוחים, משהו משך את הדג למים הרדודים באזור השוניות"

טונה זהובה/עמוס ברטי רשות הטבע והגנים
טונה זהובה/עמוס ברטי רשות הטבע והגנים צילום: רשות הטבע והגנים

טונה זהובה נצפתה ותועדה לראשונה במים הרדודים במפרץ אילת. פקח רשות הטבע והגנים עמוס ברטי תיעד את המחזה הנדיר בשמורת האלמוגים.

טונה זהובה או טונה זהובת סנפיר הוא מין של דג ממשפחת הקולייסיים הנפוץ ברחבי האוקיינוסים הטרופיים והסובטרופיים.

טונה זו היא דג גדול מאוד ומגיעה לאורך מרבי של 2.2–2.4 מטר. הטונה בעלת סנפירים בולטים וצהובים כשמה, עם סנפיר גב ישר, 2 סנפירים ארוכים המתעקלים כסהר בתחילת הזנב מלמעלה ומלמטה ועל הגב יש שורה של קוצים צהובים. הזנב גדול ומחודד והוא עוזר לטונה להאיץ לעבר טרפה במהירות עצומה. הראש קטן ואפור-כחול והעיניים יכולים לנוע אחורה בעת הצורך. הצידיים כחולים-לבנים והבטן לבנה.

חן טופיקיאן מנהל שמורת האלמוגים ברשות הטבע והגנים הגיב למחזה הנדיר ואמר: "מדובר בתופעה לא רגילה. מדובר בדג פלאגי שחי במים פתוחים, משהו משך את הדג למים הרדודים באזור השוניות. חשוב לא להתקרב או להפריע לדג ולדווח על התנהגות חריגה".

לסיום יש לציין כי הטונה שוחה ברחבי האוקיינוסים הפתוחים באזור הטרופי. רוב הטונות שוחות בתחום של ה-100 מטר העליונים לכן מדובר בתיעוד מיוחד של טונה קרוב לאזור המים הרדודים.

 

דג טונה רשות הטבע והגנים שמורת אלמוגים אילת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד