כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פולנים חסרי בושה

טבחו בשכניהם היהודים ודורשים פיצויים מהגרמנים

דו"ח פולני שהוצג בשבוע שעבר מציג תביעת פיצויים מגרמניה בסך 1.3 טריליון דולר על נזקי מלחמת העולם השנייה. היסטוריון יהודי גילה כי התביעה הפולנית כוללת אירועי טבח של פולנים בשכניהם היהודים. "נדהם מהעובדה שהרשויות הפולניות מבקשות מהגרמנים פיצויים על יהודים, שנרצחו בידי פולנים"

טבחו בשכניהם היהודים ודורשים פיצויים מהגרמנים
pixabay

בשבוע שעבר הציגו הפולנים דו"ח מורחב שכולל בתוכו את כל הנזקים שנגרמו להם בשנות מלחמת העולם השנייה על ידי הגרמנים, אך בתביעת הפיצוי כוללים הפולנים דרישה לפיצוי כספי מהגרמנים גם על מעשי טבח שביצעו הפולנים עצמם בשכניהם היהודים באותם שנים. כך מתפרסם ב"הארץ".

לרגל 83 שנים לפרוץ מלחמת העולם השנייה, פורסם בפולין דו"ח בן שלושה כרכים תחת הכותרת "דו"ח על האבדות שספגה פולין כתוצאה מהתוקפנות ומהכיבושים הגרמניים".

בדו"ח מפורטים נזקים דמוגרפיים, חומריים, כלכליים ותרבותיים שנגרמו לפולין מ–1939 עד 1945, שנות הכיבוש הגרמני. הם מוערכים בסכום של 1.3 טריליון דולר. החישוב מתבסס, בין השאר, על כך ש–5.2 מיליון פולנים, כ–3 מיליון מהם יהודים, נרצחו ונהרגו בתקופה הזו בידי גרמנים.

ההיסטוריון הקנדי ממוצא פולני־יהודי פרופ' יאן גרבובסקי גילה כשעיין בדו"ח כי הדו"ח מייחס לגרמנים רציחות של יהודים שבוצעו בידי שכניהם הפולנים ללא מעורבות גרמנית.

"העניין כולו הוא גרוטסקי. אני נדהם מהעובדה שהרשויות הפולניות מבקשות מהגרמנים פיצויים על יהודים, שנרצחו בידי פולנים", כתב יאן גרבובסקי בפוסט בפייסבוק. "זה בלתי ייאמן. מי שחשב שהוא מכיר את ההיסטוריה של השואה — טעה. היא נכתבת מחדש בימים אלה, בפולין, בעודנו מדברים", הוסיף.

גרבובסקי אומר כי הכללתם בדו"ח של יהודים שנרצחו בידי פולנים היא "בושה" למחברי הדו"ח. אולם הטענות שהוא מפנה כלפי עורכי הדו"ח משמעותיות יותר. גרבובסקי מסתמך על כך שבחישוב הנרצחים וההרוגים הפולנים במלחמת העולם השנייה, הפולנים כוללים גם את שלושת מיליון יהודי פולין ובהם 200 אלף היהודים שהוא מעריך כי נרצחו בידי פולנים או בסיועם.

פולין גרמניה מלחמת העולם השנייה פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד