כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
השגריר לא ויתר

התקרית המביכה של נתניהו והסנאטורים מארה"ב

משלחת של סנאטורים אמריקאים משתי המפלגות הגיעו לפגישה עם ראש האופוזיציה נתניהו, כדי לדון עמו בסוגיות "ביטחוניות רגישות". השגריר ניידס שהצטרף למשלחת, הבחין כי נתניהו עונד מיקרופון על בגדו והפגישה מצולמת. האורחים מארה"ב דרשו להסיר את אמצעי ההקלטה. לשכת נתניהו: "לא הייתה איזושהי דרמה"

התקרית המביכה של נתניהו והסנאטורים מארה"ב
בנימין נתניהו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תקרית מביכה התרחשה במהלך הפגישה שקיים ביום שני האחרון ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עם משלחת של סנאטורים אמריקנים - רפובליקנים ודמוקרטים מארה"ב. כך חושף ברק רביד ב'וואלה'.

משלחת הסנאטורים אורגנה ע"י הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדסי גראהם מידידי ישראל הקרובים בקונגרס ומי שנחשב למקורב מאוד לנתניהו. הסנאטורים הגיעו לפגישה עם נתניהו יחד עם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס כדי לשמוע את עמדתו של נתניהו לגבי ההסכם עם איראן שייתכן ויובא להצבעה בקונגרס.

לפי הדיווח של רביד, משני מקורות שנכחו בפגישה, שגריר ארה"ב טום ניידס אף ראה כי נתניהו עונד על דש המקטורן מיקרופון קטן. המקורות ציינו כי הדבר גרם לסנאטורים ולשגריר להבין שהפגישה הסגורה מוקלטת ומצולמת ע"י נתניהו ואנשיו.

השגריר האמריקני פנה לנתניהו ושאל מדוע הוא עונד מיקרופון. נתניהו ניסה להתחמק מהשאלה. "זה שום דבר", הוא השיב. לדברי המקורות השגריר האמריקני והסנאטורים לא השתכנעו והדבר יצר תחושת חוסר נוחות רבה.

בשלב זה פנה ראש המשלחת, הסנאטור גראהם, לנתניהו, שאל מדוע מוצבת בחדר מצלמה ודרש להוציא אותה יחד עם כל ציוד צילום או הקלטה אחר. שני המקורות ציינו כי רק אחרי שהמצלמה והמיקרופון אותו ענד נתניהו הוסרו, הפגישה החלה.

רביד מציין כי אחד החשדות שעלו, כך לפי מקור שמעורה בפרטים, הוא שנתניהו רצה לצלם ולהקליט את הפגישה לצורך סרטוני תעמולה בקמפיין הבחירות.

הסנאטור גראהם ושגריר ארה"ב סירבו להתייחס לדברים אך לא הכחישו אותם.

גורמים בלשכת נתניהו מסרו בתגובה כי כמעט כל אירוע של נתניהו מתועד והפגישה הזו לא הייתה חריגה. "לא הייתה איזושהי דרמה", אמרו בלשכת נתניהו. "הבקשה כובדה והצלם יצא".

 

בנימין נתניהו תומאס ניידס גראהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד