כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
דורש מהפלסטינים לפעול

גנץ נגד ארה"ב: "הרמטכ"ל בלבד קובע את הוראות הפתיחה באש"

שר הביטחון בסיום הערכת מצב באמ"ן: "דורשים מהרשות הפלסטינית לא רק לדבר נגד הטרור אלא לפעול מולו" | השר גנץ השיב לדרישה האמריקאית: "הרמטכ"ל קובע וימשיך לקבוע את הוראות הפתיחה באש בהתאם לצורך המבצעי וטוהר הנשק – ההוראות מיושמות בהקפדה"

גנץ נגד ארה"ב: "הרמטכ"ל בלבד קובע את הוראות הפתיחה באש"
בני גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון בני גנץ ביקר הבוקר (רביעי) באגף המודיעין ביחד עם ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה, רח"ט מחקר, רח"ט הפעלה באמ"ן ובכירים נוספים.

גנץ קיים הערכת מצב בנוגע לאתגרים בזירות השונות ובהן איראן, הזירה הצפונית, והזירה הפלסטינית, דן בלקחים ממבצע "עלות השחר", וסייר במכלולים המודיעיניים ביחידה.

שר הביטחון ביקש להביע הערכה לאגף על הפעולות במבצע "עלות השחר" ועל שיתוף הפעולה ההדוק עם שב"כ. שר הביטחון הביע הערכה גם על הפעולות הנעשות במסגרת המב"מ ובכלל הזירות.

"אני מסיים הערכת מצב ושורה של סקירות באמ"ן על כלל הזירות. בהמשך היום אקיים הערכת מצב ממוקדת על הזירה הפלסטינית לאור העלייה באירועי הטרור", אמר שר הביטחון. "המודיעין המצוין שאנחנו מייצרים באמצעות האנשים המצוינים – מונע פיגועים ומציל חיים. בעזרת המודיעין המדויק ושיטות לחימה שפיתחנו, אנו פועלים באופן הממוקד ביותר נגד הטרור, מגנים על אזרחי ישראל ומצמצמים פגיעה בבלתי מעורבים".

גנץ השיב לדרישת ארצות הברית לשקול שינויים בהוראות הפתיחה באש ואמר: "הרמטכ"ל והוא בלבד, קובע וימשיך לקבוע את הוראות הפתיחה באש בהתאם לצורך המבצעי ולערכי צה"ל, ובהם גם טוהר הנשק. את ההוראות מיישמים המפקדים והחיילים בהקפדה. לא הייתה ולא תהיה מעורבות פוליטית בנושא. לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא לבצע את משימתם".

"במקביל, אנו דורשים מהרשות הפלסטינית לא רק לדבר נגד טרור אלא לפעול מולו. הנשק ברחובות וחוסר המשילות – פוגעים קודם כל בתושבים הפלסטינים וברשות הפלסטינית עצמה. את המסר הזה העברתי היום שוב להנהגת הרשות. לא נאפשר לחמושים שמבקשים לרצוח ישראלים להסתובב בשטח. נרדוף ונעצור אותם בכפרים, בערים, בכבישים ובכל מקום שיידרש. במקביל, נמשיך לחזק את הגורמים המתונים בשטח ולאפשר לרוב שאינו מעורב בטרור - פרנסה טובה ושגרת חיים".

גנץ הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד