כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"אין להסכים לכך במדינה מתוקנת"

אלו הנושאים שמבקש המבקר לשים בראש סדר העדיפויות

מבקר המדינה אנגלמן נאם בכנס מבקרי הרשויות המקומיות וקרא "לשים בראש סדר העדיפויות את נושא הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי ויפה שעה אחת קודם". על פתיחת שנת הלימודים אמר המבקר אנגלמן: "אין להסכים לכך שבמדינה מתוקנת תלמידים והוריהם ישמשו כבני ערובה עקב מחלוקות והתמהמהות בהסדרת הסכמי שכר במגזר הציבורי"

אלו הנושאים שמבקש המבקר לשים בראש סדר העדיפויות
מבקר המדינה אנגלמן צילום: יהודה בן יתח

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף היום (רביעי) בכנס המבקרים הפנימיים שהתקיים באילת והתייחס לנושא הרציחות במגזר הערבי. כמו כן התייחס המבקר על האופן בו נפתחה שנת הלימודים וחוסר הוודאות בו היו מצויים התלמידים והוריהם.

בפתח דבריו אמר: "בימים האחרונים נרצחו העיתונאי נידאל אגבאריה, ומנאר וחדרה חג'אג' - אם ובתה. במאי 2021 פרסמנו דוח על התמודדות משטרת ישראל עם אמצעי לחימה לא חוקיים בחברה הערבית. מאז מספר קורבנות הנשק הבלתי חוקי הולך וגדל. אני קורא לשר לביטחון פנים ולממשלת ישראל להעלות נושא זה לראש סדר העדיפויות וליישם את ההמלצות שהעלינו בדוח. לא מדובר רק בביטחונם האישי של אזרחי המדינה הערבים, אלא של כלל אזרחי ישראל. ויפה שעה אחת קודם".

בנוגע לפתיחת שנת הלימודים אמר המבקר: "לפני שבוע נפתחה שנת הלימודים ומעל שני מיליון תלמידים החלו את לימודיהם. בל נשכח שעד הרגע האחרון, מיליוני תלמידים והוריהם היו נתונים בחוסר ודאות לגבי פתיחת שנת הלימודים. המציאות הזאת היא בלתי תקינה ובלתי נסבלת".

לדבריו, "אין להסכים לכך שבמדינה מתוקנת תלמידים והוריהם ישמשו כבני ערובה עקב מחלוקות והתמהמהות בהסדרת הסכמי שכר במגזר הציבורי.
אזרחי ישראל נדרשים לשלם מיסים מדי חודש בחודשו, ומנגד המדינה מחוייבת להעניק את השירותים הממלכתיים במימון הציבורי באופן סדיר ותקין".

"בימים אלו אנחנו משלימים ביקורת מקיפה בנושא הסכמי ההעסקה במגזר הציבורי. מבנה השכר במגזר הציבורי התגבש בשנות ה-50 של המאה הקודמת ומאז רבים מעקרונותיו נותרו ללא שינוי. עלות העסקת העובדים בשירות הציבורי - ללא מערכת הביטחון - עולה על 100 מיליארד ש"ח בשנה מכספי המיסים".

"בביקורת אנחנו בודקים את גיבוש המדיניות הממשלתית, תקצוב הסכמי השכר, מורכבות השכר, עידוד תפוקות ומצויינות, וכן את העיתוי של החתימה על הסכמי השכר והבטחת השירות לאזרחי ישראל באופן רציף ותקין".

"השירות הציבורי ממומן על ידי כספי אזרחי ישראל. לא חייבים לחכות לאיומי השביתה הבאים. על הממשלה לטפל באופן יסודי בסוגיית הסכמי השכר". כך מבקר המדינה.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד