כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הדרישה האמריקאית המקוממת

לפיד תוקף את ממשל ביידן: אף אחד לא יכתיב לנו

לפיד קורא לממשל האמריקני שלא להתערב לצה"ל בהוראות הפתיחה באש בשטחים לאור הדרישה להעמיד לדין את הלוחם שככל הנראה ירה בשוגג בעיתונאית שירין אבו אעקלה בג'נין שהחזיקה גם באזרחות אמריקנית 

לפיד תוקף את ממשל ביידן: אף אחד לא יכתיב לנו
יאיר לפיד וג'ו ביידן צילום: EMIL SALMAN/POOL

ראש הממשלה יאיר לפיד תוקף את ממשל ביידן על רקע הדרישה האמריקנית להעמיד לדין את הלוחם שגרם בשוגג למותה של העיתונאית שירין אבו אעקלה במהלך מבצע לסיכול טרור בג'נין.

לפיד נאם הערב (רביעי) בטקס סיום קורס חובלים בבסיס חיל הים בחיפה לצד הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל הים אלוף דוד סלמה, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, בוגרי ובוגרות קורס 145.

בדבריו אמר ראש הממשלה: "החל מהיום תפקידכם להגן עלינו, אבל גם תפקידה של המדינה להגן עליכם. אני שומע את התביעות להעמיד לדין חיילי צה"ל בעקבות מותה של שירין אבו אעקלה. אני שומע את התביעות לשנות את הוראות הפתיחה באש שלנו".

לדבריו, "ישראל הביעה צער על מותה של העיתונאית. זוהי טרגדיה שקרתה באמצע תקרית שבה נורתה אש כבדה בידי טרוריסטים. צה"ל לעולם אינו יורה במכוון על חפים מפשע", והדגיש כי "אנחנו מחוייבים לחופש העיתונות ולכללי פתיחה באש מהמחמירים בעולם, אבל שיהיה ברור אני לא אתן שיעמידו לדין לוחם בצה"ל שהגן על חייו מירי של טרוריסטים רק כדי שנקבל מחיאות כפיים בחו"ל".

"אף אחד לא יכתיב לנו הוראות פתיחה באש כשאנחנו נלחמים על חיינו. ללוחמים שלנו יש גיבוי מלא מממשלת ישראל ומעם ישראל". כך לפיד במסר לממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

מוקדם יותר היום הגיב בני גנץ לדרישת ארצות הברית לשקול שינויים בהוראות הפתיחה באש ואמר: "הרמטכ"ל והוא בלבד, קובע וימשיך לקבוע את הוראות הפתיחה באש בהתאם לצורך המבצעי ולערכי צה"ל, ובהם גם טוהר הנשק. את ההוראות מיישמים המפקדים והחיילים בהקפדה. לא הייתה ולא תהיה מעורבות פוליטית בנושא. לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא לבצע את משימתם".

"במקביל, אנו דורשים מהרשות הפלסטינית לא רק לדבר נגד טרור אלא לפעול מולו. הנשק ברחובות וחוסר המשילות – פוגעים קודם כל בתושבים הפלסטינים וברשות הפלסטינית עצמה. את המסר הזה העברתי היום שוב להנהגת הרשות. לא נאפשר לחמושים שמבקשים לרצוח ישראלים להסתובב בשטח. נרדוף ונעצור אותם בכפרים, בערים, בכבישים ובכל מקום שיידרש. במקביל, נמשיך לחזק את הגורמים המתונים בשטח ולאפשר לרוב שאינו מעורב בטרור - פרנסה טובה ושגרת חיים". כך גנץ בתום ביקור באגף המודיעין ביחד עם ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה, רח"ט מחקר, רח"ט הפעלה באמ"ן ובכירים נוספים.

יאיר לפיד פתיחה באש שירין אבו עאקלה ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד