כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
'נערכים לכניסה ל'קלויז

אלפי החסידים הגישו 'כוללות קויטל' לאדמו"ר בטיש

האדמו"ר מבאיאן ערך את שולחנו וקיבל מאלפי החסידים בארץ ובעולם 'כוללות קויטל' שבו הם מזכירים את שמם להתברך בברכת השנים לקראת הימים הנוראים. את הקויטל הגיש הבן הגדול בעת הטיש שנערך אמש באהל מיוחד שישמש כהיכל הטישים. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

אלפי החסידים הגישו 'כוללות קויטל' לאדמו"ר בטיש
הרבי מבאיאן בטיש צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מבאיאן ערך אמש את שולחנו לרגל יום היארצייט של האדמו"ר הזקן מסאדיגורה זצ"ל, הטיש נערך באהל ענק שנבנה במרכז החסידות ברחוב מלכי ישראל בירושלים זאת עקב סיום הבנייה של הקלויז והכנתו לקראת הימים הנוראים.

דבר מעניין אירע בטיש, עת הרבי מבאיאן קיבל לידיו 'כוללות קויטל' של אלפי החסידים מהארץ ומהעולם אותם בירך לרגל הימים הנוראים ימי הרחמים והסליחות. 

את הקויטל הגיש בנו בכורו הרה"צ רבי יוסף ברייאר, שהגיע את ה'קויטל' בשם כלל החסידים. הרבי בירך ארוכות את כל הכוללות קויטל ודיבר מכל אחד שיתפלל על חברו. 

הרבי סיפר בדבריו שאחד מחסידי ה'פחד יצחק' זצ"ל שהיה הרבי מבאיאן הראשון, שאצלו בחצר היה ר' דודיא, כך הוא כונה שביקש מ'הפחד יצחק' שיתפלל עליו בראש השנה וביום כיפור, הרבי ענה לו שכל אחד צריך להתפלל על חברו וגם שיחשוב עליו.  

הטיש שולב גם לכבוד שמחת שבע ברכות לרגל נישואי בן המשב"ק המסור הרה"ח ר' מרדכי דוד שנייד.

כאמור בחסידות באיאן נערכים לסיום גמר השיפוצים, והתגרשות שיא לקראת הכניסה לקלויז המפואר שיהיה אחד מהיפים ביותר בעולם, עד עתה התפללו בשבתות בחסידות באיאן בבית המדרש הישן של גור ברחוב רלב"ח. 

הרבי מבאיאן טיש יארצייט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד