כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בצל המו"מ הקדחתני

לייבל'ה: השר לעתיד שהותקף במים והבת של ביבי חגגה אצל יואליש

בצל המו"מ בין 'דגל' ל'אגודה', מי נצפו בשבע ברכות לעוזר הפרלמנטרי? מי שפך מים על שר החקלאות המיועד? העיתונאי החילוני שהשכים קום לסליחות ביפו; הסופר שהפסיק לצייץ מאז האבל הכבד; ונעה רוט, הבת של נתניהו, חגגה עם ילדיה אצל יואליש קרויס בחתונה

לייבל'ה: השר לעתיד שהותקף במים והבת של ביבי חגגה אצל יואליש
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע סוער במיוחד עבר על לייבל'ה. אמנם סוף סוף הוכתר אדמו"ר בחצר זוועהיל בבחינת וזרח השמש, אך עדיין אין נשיא מועצת, אין שר התורה, ואין גאב"ד לעדה החרדית. ועכשיו להבדיל אלף אלפי הבדלות, יש חשש מהמלכה שלנו בלונדון; לייבל'ה לא יודע האם מדובר בגדר 'לקיים בנו' או לא. 

לייבל'ה גילה השבוע ממש במקרה כמה פייקים שמתהדרים בפסוק אותו נקרא בשבוע הבא: "ארור מכה רעהו בסתר". לייבל'ה שמח מאוד שלא שם חלקו עמהם - ומניסיון העבר, לייבל'ה לא רוצה לספר כיצד הם יסיימו. 

תחילה לייבל'ה פותח בחשיפה: שר האוצר והחקלאות לעתיד יצחק גולדקנופף, שחוגג ערב-ערב בשמחות, הגיע בערבו של יום רביעי לאולם 'חסדי יוסף' ברחוב שמואל הנביא בכדי לאחל מזל טוב למקורבו איש העסקים הירושלמי אברמי טננהויז. הח"כ המיועד שעמד בחוץ ופטפט עם העוזר הצמוד מוטי בבצ'יק ויוסי דייטש, הותקף לפתע בזרם מים מלמעלה היישר לכובעו היפה והמהודר. לייבל'ה ניסה לצלם את הרגעים, אך המצלמה בוששה מלעבוד (רק תמונה קודם האירוע) וייתכן שמדובר בחקלאים ממשרד החקלאות שניסו להשקות את הגינה.

השבוע גם חגג קמב"ץ מאה שערים המיתולוגי יואליש קרויס את שמחת חתונת בתו (יואליש כבר לא סופר, ולייבל'ה ודאי שלא). בשבוע הבא במסגרת השבע ברכות האחרון יחגוג את בר המצווה לבנו, שגם כבר לא סופר בלעה"ר; בכל מקרה, לייבל'ה ראה את השמחה הגדולה שהתקיימה באולמי 'בריליאנט' (סוכת דוד) ונהנה מאיך שיואליש משמח את הציבור בשירי מעגל השנה. 

בין לבין, בהצצה חטופה לעזרת הנשים, שכל כבודן פנימה, ראה לייבל'ה את הגברת נעה רוט, בתו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, נוטלת חלק פעיל בשמחה יחד עם ילדיה, מדין שכנים של יואליש בקסבה של מאה שערים. 

את העיתונאי רינו צרור ראה לייבל'ה קם לאמירת הסליחות באשמורת הבוקר בבית הכנסת לעולי לוב ביפו העתיקה. לייבל'ה משבח את מבקשי הסליחה ושומרי המסורת. 

הגווארדיה הבכירה, מחבריו ומוקיריו של החתן יונה ויזל, עוזרו המסור של ח"כ יעקב אשר ומי שהוכתר כאלוף פניות הציבור הבלתי מעורער של הנציגות החרדית בכנסת, ארגנה לו ביום שלישי השבוע שבע ברכות חגיגי במסעדה יוקרתית בשכונת רחביה הירושלמית, מקום מגוריה של משפחת הכלה, בתה של השופטת החרדית חוי טוקר.

את שולחן ה'מזרח' פיארו הרבנים הגר"י אפרתי, מרבני 'דגל התורה', הרה"ר לישראל הגר"ד לאו והגר"ש רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים, שבאו להוקיר את פעילותו הנמרצת של החתן למענם בכל עת שפנו וביקשו את עזרתו בצרכי הכלל והפרט.

את עינו של לייבל'ה - שלא שכח לרגע את הסערה הפוליטית הגועשת בין 'דגל' ל'אגודה' - צדה הסתודדות מעניינת במיוחד: שוחחו מוטי פלאי, נכדו ונאמן ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, ח"כ יעקב אשר ודוד שפירא נכדו הקרוב של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל שמונה כחבר בצוות המו"מ מטעם 'דגל'. לייבל'ה היה משלם הרבה לדעת על מה שוחחה השלישייה בשעות גורליות כל כך לעתיד היהדות והתורה, אבל כל הבכירים הללו מילאו פיהם מים.

בחתונה עצמה ראה לייבל'ה את מנהל המגזר החרדי במחוז ירושלים של 'כללית' משה רוזנגרטן ועוזרו המסור דודי שכטר עם מנכ"ל 'יתד נאמן' זליג אורלנסקי שנודע גם כאיש מרפאות לא קטן. 

בשדה התעופה נדהם לייבלה לגלות את לא אחר מאשר ח"כ ישראל אייכלר, האיש והמתווה, שעומד בעין הסערה הציבורית במגזר החרדי, ומייצג בגאון את מורו ורבו האדמו"ר מבעלזא.

לפי המידע שהגיע ללייבל'ה, אייכלר המריא למנצ'סטר שבאנגליה כדי להשתתף בשמחת נישואי נכדתו. הינדל'ה שעמדה לצדו של לייבל'ה ברגע המרגש, התפעלה מהמשפחה היפה והיהודית שורשית של אייכלר, והחלה להפציר בלייבלה שיעשה גם הוא מתווה חינוך כדי להקים משפחה נפלאה שכזו.

ביום שני השבוע לייבל'ה לא יכול היה לפספס את האירוע המטורף של זק"א בכפר סבא ומצא את עצמו יושב עם בכירי הפרקליטים בישראל, עורכי הדין בועז בן צור ועמית חדד, לצד בכירי הנהלת זק"א ומאות המתנדבים שעושים את הבלתי יאומן כל יום וכל שעה. לייבל'ה לא התאפק ובמקום לקח על עצמו יעד אישי לקמפיין המצ'ינג שיוצא לדרך בתחילת שבוע הבא.

לייבל'ה הגיע השבוע לכפר חב"ד כדי לחזות בחתונת בן 'חרדי המחמד' של אביגדור 'מריצה' ליברמן. באירוע הוא ראה את שר האוצר נוטל את ידיו ומשתמש כמובן בטישו חד פעמי. לייבל'ה שואל, מי נתן לליברמן את העצה לחבוש כיפה שאיזו סבתא סרגה ולא משו יותר ממלכתי. 

את אבי אבוחצירא, הצמוד של ליברמן, ראה לייבל'ה בשיחה עם חבר הנהלת העיר ירושלים יעקב הלפרין כשהם יושבים על ספסל וסוגרים עניינים. 

ואם במקרה נעלם לכם השבוע בסדר א' הסטנדר, אז לייבל'ה מצא לכם אותו אצל שר התקשורת יועז הנדל, אולי בגלל זה אילת שקד תיפרד ממנו?

ואת בצלאל סמוטריץ מצאנו השבוע בסדר ב' מתכונן לבחירות והגיע לתפור חליפה חדשה בליבוביץ. נמסר כי השר לשעבר קיבל שירות אדיב מהמוכר, הלא הוא הבחור אורי כהן, מבחירי ישיבת 'קובנא'. 

במרתף יוקרתי שבאזור מוצא ראה לייבל'ה תמונה מרגשת: איש התקשורת והאסטרטגיה, הסופר יצחק פלדמן (ובנימה זו, גולשים רבים פונים ללייבל'ה ושואלים מתי פלדמן מוציא ספר חדש? אי אפשר להתהדר לנצח בתואר סופר של ספר אחד), שבימים אלו מנהל מערכה מסועפת שמטריפה את המגזר, נכנע כעבד לפני הרב בפניו של המשגיח הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל ומבקש את ברכתו לקראת הימים הנוראיים, לצד קבלת רימון ודבש לליל החג הקרב.

לייבל'ה גם זיהה מאחור יהודי נסתר, איש חסד ענק שמיטיב לפלדמן את צווארון החליפה, ממש כמו באגדות. לאחר מכן שאל לייבל'ה את מסדר החליפה האם פלדמן ביקש ברכה להצלחת יהדות התורה. לתדהמתו השיב: "הוא ביקש ברכה שיזכה לאהבת תורה".

ויש גם מי שמתחזק: שמעון ליברטי, סופר עיתון 'הדרך' חדל מאז פטירת מרן חכם שלום כהן זצוק"ל לצייץ מטוויטר. האם זה לרגל חודש הרחמים והסליחות, פטירת החכם או מסיבות אחרות? ימים יגידו.

ראש העיר מאיר רובינשטיין נצפה בריקוד סוער במוצאי שבת עם הרבי ממבקשי אמונה שהגיע ממאה שערים לשבות בעיר, לאחר קידוש לבנה שטרם נראה בשמי הארץ, ראש העיר הצטרף למעגל. 

במתחם העסקים של בני ברק ראה לייבל'ה את כתב 'בחדרי' אבי גדלוביץ', יועץ התקשורת חזקי שכטר ויזם הנדל"ן חיים פולק בפגישת צהריים בחנות 'הגורן', שהשיקה השבוע את התפריט החדש.

את סגן ראש עיריית בני ברק, שיקי מנדל, חבר וועדת השמונה של אגו"י מצאנו בעיצומו של המו"מ מול 'דגל', מתאוורר ותופס אוויר מול הגלים. 

בערב שבת קודש ראה לייבל'ה, חבר מועצת העיר אשדוד יהושע טננהויז לא מפחד "להתלכלך", ומתקן פנצ'ר העיקר לעזור ליהודי.

אפרופו אשדוד, בשבע ברכות לבן הזקונים של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא שנערכה ברובע ז' באשדוד ראה לייבל'ה את עזרא שור יועץ רה"ע לסרי לענייני חרדים וחבר אגו"י, מתברך בלבביות מהאדמו"ר.

בהמשך ראה את החזן המיתולוגי חיים אליעזר הרשטיק מלווה בבנו שרוליק נותנים בקטעי חזנות 'כבקרת רועה עדרו'.

מי שהתחדש השבוע בטיוטה חדשה הוא המפיק מוטי רבינוביץ מ'טיפ' שסגר 'מזל וברכה' עם איש הרכבים דודי הומינר.

אורחי הכבוד בכינוס עולמי שארגן הפרופ' הבכיר שלמה קונסטנטיני גדול הנרו כירוגים לילדים בארץ ומהגדולים בעולם היו ראה"מ יאיר לפיד, יו"ר למענכם הרב יוסי ערבליך ופרופ' יוסף פרס נשיא ארגון 'למענכם'. בכינוס השתתפו מאות פרופסורים שהגיעו מ57 מדינות מכל העולם והתקיים במלון דן במזר ירושלים.

בשבת הקרובה צפוי קידוש ענק לרגל השמחה השרויה במעונו של איש רב פעלים, איש האשמורת בדף היומי, איש הגימיקים בקמפיינים, הרב אבי חרלפ האגדי, לרגל השמחה הגדולה במעונו בהולדת התאומות המתוקות. הקידוש המרכזי יערך באולמות של קהילת שערי תפילה בכיכר פלוק בברכפלד. לייבל'ה גילה את התפריט מאחורי הקלעים: 9 סוגי הערינג, דגי פורל משובחים ועוד מיני מתיקה. כמובן שכל משתתף יקבל גימיק יצירתי. 

צפו בהזמנה 

ויש גם שמחה גדולה בירושלים: בקהילת 'בני מלכים' בהר נוף צפוי השבת קידוש ענק שעין לא ראתה. מזל טוב לאב הנרגש ולגבאי המסור שחזר, מדובר בקידוש ענק שהובא ממעדני זהבה בבני ברק היישר לשכונה היוקרתית. 

בשולי החתונה של גור ראה לייבל'ה סטטוס של מאיר אדלר שמשמעותו שטריימל אחד בין עשרות ספודיקעס.

על המטוס בדרך ללונדון פגש לייבל'ה את הרבי מדושינסקיא שעשה בדרכו לאנטוורפן לשבת מיוחדת בצילו של האדמו"ר מפשעווארסק. לייבל'ה שהתרגש על הזכות לנסוע לצד האדמו"ר, לא עצם עיניו במהלך הטיסה. הזמר מנדי וייס שגם היה שם, שלף סמארטפונו ותיעד את הרגע, העלה לסטטוס ושאל את הצופים "מי מזהה?" לייבל'ה זיהה מיד.

בשיכון סקווירא בניו יורק בשולי ניחום האבלים ראה לייבל'ה את הרב שלום בער פישל, האיש של חסידות סקווירא, מראה לאדמו"ר מסאטמר את דגם הבניין המפלצתי של בית המדרש, שנמצא בבנייה בימים אלו. 

לייבל'ה ראה את החזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט בדרכו לארץ ישראל כשהוא שקוע בלימוד. 

את הנגידים ארי אייכלר וחיים מייזלס ראה לייבל'ה בחנות 'סנדרס כובעים' בבורו פארק, דנים על המצב בעולם בין הכובעים. 

בשטיבלא'ך 'אור החיים' של שיינר במונסי ראה לייבל'ה את הרבי מלייפניק בני ברק תופס מנחה בכוונה גדולה. 

העסקן האגדי לבית בעלזא ראובן חיים וינברגר שליווה את בן הרבי מבעלזא בביקורו הבזק בארה"ב ראה לייבל'ה בחתונה של ויז'ניץ, נח על אחד מכסאות האדמו"רים. 

בשולי החתונה בוזי'ניץ ראה לייבל'ה את הצלם יהושע פרוכטר, מתעד את הרגעים הגדולים ונח בין גראמן למצווה טאנץ.

עשרות זמרים במוזיקה החסידית התאחדו השבוע במודעת אבל ייחודית בעקבות פטירתו של הרה"ח רבי יודל וינשטוק ז"ל, משב"ק הרבי מסאטמר. הזמרים ניחמו את בנו אליעזר וינשטוק שנחשב לזמר. 

אפרופו זמרים, ליפא שמלצר אירח בביתו את יואלי ליבוביץ האגדי, המכונה 'פעסטער רבי' שעבר להתגורר בפלורידה לאחר שנים שהתגורר במונסי. בבית הגיעו הזמרים זאנוויל וינברגר והמלחין הערשי וינברגר שחתמו לליפא על הפסנתר.

לאחר מכן נפרד ליפא מליבוביץ בווידאו מרגש מאוד. לייבל'ה מצפה לדעת האם ליבוביץ יגיע לנהל את התפילות של שיינר באומן או שיישאר אצל העשירים בפלורידה.   

במסעדת 'החשמונאים 7' בבני ברק, שכבר קנתה לה את שמה הטוב במהירות כאחת ממסעדות הגורמה הטובות ביותר, נצפו הזמר מוטי ויזל, לצד הקלידנים מנדי גולדברג, הרשי סגל, ואושי לנדסמן. 

גם מקומם של חברי מקהלת 'מלכות' לא נפקד במסעדה, כפי שכולם יודעים האמנים מגיעים למקום לאכול לפני או אחרי כל אירוע. 

יום הולדת 40 כהפתעה לאברמי וייס מנהל מגזר חרדי במחוז מרכז של קופת חולים כללית, נחגגה השבוע בביתו של הנגיד אליעזר סברדלוב במודיעין עילית בהשתתפות בכירי הקופה ועסקנים. 

ומשה שלזינגר ממכבי נסע דווקא לפולין וכמו תמיד לא אכזב והביא תמונה חזקה. 

גם הצלם ישי ירושלמי נסע למחנות ההשמדה במסע מרתק אותו יתעד לדורות הבאים על הסבל שנגרם והטבח הנורא. 

בבני ברק ראה במוצאי שבת לייבל'ה את האיש והאגדה ראובן צביאלי שמסתופף בעשרות חצרות מגיע גם לרבי מלעלוב ששהה בבני ברק, צביאלי עבר עם בנו להתברך בחמימות מיוחדת. 

את המנטליסט החרדי מיכאל סיימן והיחצ"ן נתי בדש נצפו השבוע במסעדת קפה גן סיפור. פרטים בקרוב.

רגע עוד לא סיימנו. האיש והכוורת, הנדל"ניסט החיפאי שלום שטיינברג חגג את יום הולדתו ה-39 בעיירה וואס שבנורבגיה, לייבלה היה שם כדי לתעד וגם לטעום מעוגת יום ההולדת המשוקלדת שהוכנה בקפידה לפי כל החוקים הנורבגים. מזל טוב ועד 120 קומות.

ועוד בוואס שבדרום נורבגיה; אמן הקומזיצים חביב הקהל שלומי ברנשטיין כבש וסחף בקומזיץ מרגש עם המיטב שבמיטב אל תוך השעות הקטנות של מוצ"ש אחרי שבת חסידית היסטורית ראשונה בעיירה הקסומה מאז היווסדה כשעל הכל מנצחת ביד רמה, בסבר פנים יפות וברוח נדיבה - משפחת ברגובסקי, בעלי 'רבלק טורס'.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לרבי שמעון יוסף מלר, מחבר הספרים לבית בריסק, לרגל שמחת אירוסי בנו הבחור שמחה זיסל מלר - בחיר ישיבת חברון, עם נכדת הגאון רבי אריה פרדמן, ראש כולל "עטרת שלמה" - סורוצקין בירושלים. לייבל'ה ראה את ראשי ישיבות בריסק הגרי"ז סולובייציק והגר"ח סולובייציק באולמי "בית ישראל" בירושלים.

ברכת מזל טוב ליונה באש מנכ"ל מאפיית המצות באש בקוממיות וראש הקהל של קרעטשניף קרית גת, לרגל שמחת נישואי נכדתו. האדמו"ר מקרעטשניף קריית גת הגיע להשתתף בשמחת החתונה. 

ברכת מזל טוב ליזם ואיש הנדל"ן נפתלי שטיצר לרגל שמחת נישואי בתו בשבוע שעבר. לרגל השמחה חגגו לו בחסידות ערלוי במוצאי שבת שבע ברכות מיוחד בהיותו בונה את קרית החסידות בנוף הגליל. 

כל השבע ברכות בהפקתו של המפיק המוכשר אייזיק שטיין משחקים הפקות ששוחח עם ח"כ פרוש ואיש החסידות פרץ אברמוביץ.

ברכת מזל טוב לאיש רב פעלים יד ימינו ומנהל הלשכה של נציג אגודת ישראל ברחובות שמואל טייטלבוים לרגל הולדת בנו בשעטו"מ. לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב גם לדוד הדגול פרץ אברומוביץ, חבר מועצת העיר בני ברק ומנהל השטח של אגו"י ולאחיו היקר דודי אברומוביץ האגדי, מאברמוביץ ספרים.

ברכת מזל טוב לנגן הקלרינט שרגא פראנק לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לישראל ברודז'ק מנכ"ל ישיבת סלבודקה לרגל שמחת נישואי בנו עם בת הנגיד גד מנדלסון מנכ"ל 'ברודווי'. לשמחה הגיע ראש הישיבה הגרמ"ה הירש. 

ברכצת מזל טוב ליזם הנדל"ן החרדי מוטי וינריך לרגל הולדת בנו, שמחת הברית התקיימה באולמי "בית ישראל" בירושלים משתתפים מנכ"ל חברת שרבט ומנכ"ל חברת 'פסגות'. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד