י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מה יענו סער ואלקין?

איזנקוט חושף את עמדותיו: "הקו של להתיישב בכל מקום - אסון"

בחוג בית ראשון שקיים במסגרת קמפיין 'המחנה הממלכתי' במטולה, תקף גדי איזנקוט, את התנועה שדוגלת בביטול ההתנתקות ואמר כי "האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום, ליצור מצב בלתי הפיך, לבטל את חוק ההתנתקות ולהחזיר את ההתיישבות - אלו אנשים שמובילים לאסון"

איזנקוט חושף את עמדותיו: "הקו של להתיישב בכל מקום - אסון"
גדי איזנקוט ובני גנץ צילום: מתוך פייסבוק של גנץ

גדי איזנקוט, הרמטכ"ל לשעבר חשף את דעותיו, בחוג בית אתמול בעפולה אמר כי "התנועה שדוגלת בהתיישבות בכל מקום מובילה לאסון". כך דווח ב'ישראל היום'. תזכורת: ברשימתו של איזנקוט מתמודדים שורת תומכים מובהקים של ההתיישבות ביו"ש, ובהם חברי 'תקווה חדשה', השרים גדעון סער וזאב אלקין. יתרה מזאת, במאי 2021 הצביעו חברי תקווה חדשה בעד החוק לביטול ההתנתקות.

במפגש עם התושבים הרחיב איזנקוט: "אנשים שלא מבינים מובילים לקו הפוך של ביטול ההתנתקות, והובלה למדינה דו לאומית. זה המצע של בן גביר, סמוטריץ וחלקים בליכוד. בגלל קוניוקטורה פוליטית אני יודע טוב מאוד מה הם חושבים כי ישבתי איתם בדיונים. אבל המציאות הפוליטית דוחקת אותם לעמדות שהם בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל".

איזנקוט סרב להתייחס לשאלת פינוי יישובים ותקף את נתניהו שבתקופתו חומש פונתה עשרות פעמים לדבריו. לצד זאת, שלח רמז ברור לחבריו למפלגה שיצאו נגד פינוי חומש: "זה לא היה צריך להפוך לאירוע פוליטי, זה ברמת מפקד החטיבה".

"במצע של המחנה הממלכתי כתוב אכיפת החוק בכל שטחי ישראל ויהודה ושומרון", הרחיב הרמטכ"ל לשעבר. "ההתנחלות בחומש היא לא חוקית, יש חוק התנתקות. אני תחת ממשלת נתניהו כרמטכ"ל פיניתי את חומש בין 28 פעמים ל-62 פעמים. הוא קיבל דיווח, כל בוקר הוא ראה ידיעה. אין פה בכלל דילמה".

שאלה: אז בויכוח בין גנץ לסער למשל על פינוי חומש, איפה גדי איזנקוט?

"זה לא דבר שצריך לעמוד לפתחם של פוליטיקאים. אירוע כזה צריך להיגמר אצל מפקד החטיבה שמפנה אותם בבוקר. זה שזה הפך לאירוע פוליטי זה מצביע על חלק מהמציאות הבלתי הגיונית שנקלענו אליה. חומש פונתה עשרות פעמים בתקופת נתניהו לכן זה לא היה צריך להיות נושא בכלל. ראיתי בני גנץ החזיר תשובה לבג"ץ: שחומש תפונה".

יצוין כי לפני פחות משנה אמר השר זאב אלקין כי הוא מתנגד לפינוי חומש והגיש כי אם הסוגיה תגיע לישיבת הממשלה הוא ירים את ידו כנגד הפינוי. איש תקווה חדשה עד לא מזמן, בני בגין, אמר גם כן כי": "חומש פונה ללא טעם, מותר לישראלים להיות שם", יש לציין כי בני בגין פרש מהפוליטיקה.

ב'ישראל היום' דווח כי בהמשך המפגש בחר איזנקוט לתקוף את ח"כ איתמר בן גביר ואמר: "מה שמעלה את בן גביר זה ערעור הביטחון אחרי שומר חומות. הצעירים, גם כשהם חכמים מאוד, הם מחפשים תשובות של שחור ולבן והבחירה היא בין אנשי מעשה שעשו עשרות שנים לביטחון מדינת ישראל לבין החבר'ה האלה שכוחם ביכולת רטורית בלשבת באולפנים ולצחקק ולהפעיל את היכולת שלהם ברשתות החברתיות ולגרום לצעירים להצביע. אני רואה בזה פגם".

בהתייחס לסוגיה הפלשתינית שטח איזנקוט את משנתו: "אני מחזיק מעצמי מומחה גדול לסוגייה הפלשתינית, אפעל לעשות שורה של צעדים מעשיים: ראשית - לסגור את כל הפרצות ולהשלים את הגדר. שנית - להקים בתי חולים ביו"ש לפלשתינים, כיום יוצאים עשרות אלפי לטיפולים תכופים בתל השומר והדסה. שלישית - לבנות אזורי תעשייה ביו"ש כדי שהם יוכלו לעבוד ולהתפתח ביו"ש. כיום יוצאים 200 אלף פלשתינים לעבוד בישראל מדי יום. ורביעית - עצמאות אנרגטית, היום הם מקבלים את כל האנרגיה מישראל".

 

גדי איזנקוט חומש מפלגת תקווה חדשה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד