י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בית המשפט פסק

הרב ברלנד יוכל לטוס לאומן בראש השנה, זה הסכום שיאלץ להפקיד

בית המשפט התיר היום למנהיג קהילת 'שובו בנים' לצאת מהארץ ולהגיע לציון רבי נחמן מברסלב באומן, תוך הפקדת מאות אלפי שקלים | הערכה היא כי רבים מחסידיו צפויים להצטרף לנסיעה, למרות הסכנות הכרוכות בכך

הרב ברלנד יוכל לטוס לאומן בראש השנה, זה הסכום שיאלץ להפקיד
הרב ברלנד בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (חמישי) את בקשתו של מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר בלרנד, לטוס לאומן לקראת ראש השנה. הרב ברלנד נזכיר, הורשע בשורה של עבירות חמורות בכמה פרשות שונות ואף נעצר בפרשת הרצח של ניסים שטרית ואבי אדרי לפני למעלה משלושים שנה. 

לפי החלטת בית המשפט המחוזי, הרב ברלנד, שנגדו יש צו איסור יציאה מהארץ מאז ששוחרר ממאסר, יאלץ להפקיד 650,000 ש"ח, מתוכם 200 אלף שיופקדו במזומן. הערכה היא כי רבים מחסידיו יגיעו עם הרב ברלנד לאומן, למרות הסכנה הכרוכה.

למרות המלחמה במדינה, אלפים צפויים להגיע לאומן בשבועות הקרובים. בישראל חוששים לשלומם של המתפללים ובימים האחרונים חידד משרד החוץ הישראלי את אזהרת המסע הקיימת לאוקראינה. במשרד קראו לאזרחי ישראל להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל העיר אומן וסביבותיה.

בהודעת משרד החוץ שפורסמה לפני מספר ימים נכתב כי "לפני מספר ימים נורו טילים לאזור העיר אומן אשר הביאו למותו של אזרח אחד, פציעה של מספר אזרחים וגרמו להרס רב".

 

הרב אליעזר ברלנד אומן ראש השנה שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד