כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תיעוד מהזירה

מחבל נעצר ביפו עם רובה ומטענים: תכנן פיגוע גדול בתל אביב

המחבל נעצר ע"י כוח יס"מ, כשברשותו תת מקלע מסוג קרלו ושני מטעני צינור | בחקירתו הראשונית הודה כי תכנן לבצע פיגוע גדול בעיר תל אביב | המחבל, פלסטיני בן 20 תושב שכונת רפידיא בשכם, נעצר בחודש הרמאדן עם סכין בהר הבית | המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירה

מחבל נעצר ביפו עם רובה ומטענים: תכנן פיגוע גדול בתל אביב
מעצר החשוד ביפו צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עצרה ביפו פלסטיני תושב אזור שכם, שוהה בלתי חוקי, כשברשותו אמצעי לחימה. מחקירה ראשונית של המחבל עולה כי הוא תכנן לבצע פיגוע גדול בתל אביב. המחבל הודה בפני החוקרים כי הגיע לעיר במטרה לבצע פיגוע. יחד איתו נעצרו שני חשודים נוספים, אולם לא ידוע האם יש קשר בינם לבין המחבל שנלכד.

המפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי הגיע לזירה ביפו ועודכן ע"י המפקדים בשטח. "המחבל אמר בחקירתו - כי חיפש מקום הומה אדם ותכנן טבח המוני",סיפר המפכ"ל. המחבל, פלסטיני בן 20 תושב שכונת רפידיא בשכם, נתפס עם סכין בהר הבית במהלך חודש הרמדאן.

לפי המשטרה, צוות יס"מ של משטרת מחוז ת"א זיהה את גבר באזור כיכר השעון בעיר, לאחר שהעלה את חשדם. בבדיקה נמצא כי מדובר בשוהה בלתי חוקי שהחזיק תת מקלע מסוג קרלו ושני מטעני צינור.


הרובה שנתפס/צילום: דוברות המשטרה

הלילה ניסה מחבל לבצע פיגוע טרור סמוך לכפר ביתין שבאזור רמאללה, וחוסל על ידי חייל. מתחקור ראשוני עולה כי המחבל ניגש לחייל שהיה במהלך פעילות במקום ותקף אותו בפטיש. החייל נפצע בפניו וקיבל טיפול רפואי בנקודה.

מצה"ל נמסר כי ניסיון הפיגוע אירע במהלך פעילות יזומה שגרתית של כוח צה"ל סמוך לכפר ביתין שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. במהלך הפעילות תקף המחבל חייל צה"ל בעזרת פטיש. החייל הגיב בירי לעבר החשוד וניטרל אותו. בנוסף, נמצאה על החשוד סכין.

מטענים יפו שוהה בלתי חוקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד