י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לכתה של אגדה

בישראל סופדים למלכה | הנשיא: "דמות היסטורית"; לפיד: "סימלה מסירות"

עם הישמע הבשורה על לכתה של מלכת אנגליה, אליזבת השניה, פרסמו נשיא המדינה, ראש הממשלה וראש האופוזיציה הודעת אבל ותנחומים למשפחת המלוכה

הרצוג ולפיד
הרצוג ולפיד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בישראל ספדו הערב (חמישי) למלכת אנגליה, אליזבת השנייה, שהלכה אחר הצהרים לעולמה בטירת בלמורל בסוטלנד, נשיא המדינה, ראש הממשלה, ראש האופוזיציה ופוליטיקאים נוספים ספדו לה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "הוד מלכותה אליזבת השנייה – הייתה "המלכה" בה"א הידיעה. מותה הוא סופו של עידן. בשם העם בישראל אני כואב את לכתה ומשתתף באבל הכבד של העם הבריטי האבל וחבר הלאומים הבריטי, שאיבדו את אם האומה".

הרצוג ציין כי "המלכה אליזבת הייתה דמות היסטורית - היא חיה את ההיסטוריה, היא יצרה היסטוריה, והשאירה אחריה מורשת מפוארת ומלאת השראה״, והביע תנחומים למלך הנכנס צ'ארלס.

עוד בנושא:

אחרי 70 שנות כהונה בתפקיד: הלכה לעולמה מלכת אנגליה בגיל 96

מות המלכה: מה עומד להתרחש בבריטניה

עוד ספד הנשיא למלכה "בתקופת כהונתה הארוכה ורבת המשמעות – העולם השתנה דרמטית, ולמול שינוי זה היא הייתה סמל למנהיגות יציבה ואחראית, ומגדלור של מוסריות, אנושיות, ופטריוטיות. בחייה ובשירותה את עמה היא שיקפה רוח של מסורת עמוקת שורשים, יושרה ושליחות.

הרצוג סיפר על פגישת הוריו שהתקבלו על ידה באופן אישי כמה וכמה פעמים לאורך השנים מתוקף תפקידה, ״הארת הפנים והאירוח החם שלה הותירו בהם חותם שעבר במשפחתנו", סיפר.

ראש הממשלה יאיר לפיד צייץ וכתב: "בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת המלוכה ולאזרחי הממלכה המאוחדת על פטירתה של הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה. המלכה היא דמות יוצאת דופן, מנהיגה ייחודית שסימלה מסירות ואהבה למולדתה".

ראש הממשלה לשעבר, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מסר: "רעייתי שרה ואני, יחד עם כל אזרחי ישראל, מצטערים מעומק ליבנו על פטירתה של הוד מלכותה, מלכת אנגליה אליזבת השנייה. בהלוויתה של ראשת הממשלה לשעבר מרגרט תאצ׳ר התרשמנו ישירות מאישיותה המיוחדת שהקרינה הוד והדר. היא הייתה מגדלור של עוצמה, אחווה ושלום. בחייה היא כתבה את ההיסטוריה בת זמננו ותרמה כה רבות לטובת האנושות ועתידה. יהי זכרה ברוך". כך נתניהו.

המלכה אליזבת מלכת אנגליה יאיר לפיד יצחק הרצוג בנימין נתניהו המלך צארלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד