כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
קיבל פרס מהמלכה

הרב החרדי: "היא ידעה עלי שאני רב, ולא לחצה את היד"

מנכ"ל מרכז חב"ד באסקס, אנגליה, הרב אריה סופרין, סיפר כי קיבל מהמלכה פרס על פעילותו למען החברה. "המלכה הייתה רגישה לצרכים הדתיים שלי, היא ידעה לא ללחוץ לי את היד, היא למדה את הצרכים של הדת"

הרב החרדי: "היא ידעה עלי שאני רב, ולא לחצה את היד"
הרב אריה סופרין צילום: פייסבוק

הרב אריה סופרין, מנכ"ל מרכז חב"ד באסקס, אנגליה סיפר דקות ספורות לאחר שנודע על פטירתה של המלכה אליזבת על הפגישה עימה. בשנת 2009, הוא קיבל פרס מהמלכה אליזבת מדליית "חבר באימפריה הבריטית".

"ההכנות לפגישה היה תהליך ממושך עם הרבה הכנות ודיונים עם הארמון. הייתה תקשורת חזקה בין הארמון לכל מי שפוגש את המלכה. זו הייתה תקופה מאוד מיוחדת עבורי" סיפר לאתר Chabad.org.

"היו 70, 80 אנשים שקיבלו פרסים באותו יום. השם שלי מתחיל ב-S והדברים נעשו בסדר אלפביתי. חיכינו כמה שעות, הרבה מהזמן הזה הוקדש לפרוטוקול. היינו אמורים לפנות אליה בתור הוד מלכותה בפעם הראשונה, ואחר כך בתור גברתי".

הוא סיפר כי הפגישה מסתיימת, כשהיא מושיטה את ידה כדי ללחוץ את היד. "ידעתי על זה קודם ודאגתי. אמרתי להם בעבר שאני לא לוחץ יד לנשים מסיבות דתיות, וזה התנגן לי בראש. מה אעשה אם היא תנסה ללחוץ לי את היד? לא יכולתי לסרב למלכה, לאחר שראיתי שהיא לוחצת יד לכל אחד שקיבל פרס".

"הוא שאלה אותי על הבניין החדש שלנו. לא הייתי בטוח למה היא מתכוונת מכיוון שהיה יותר מבניין אחד. היא אמרה, "האם הבן שלי אדוארד לא חנך לך בניין?" היא צדקה. שלוש שנים קודם לכן, פתחנו מספר של משרדים לתוכנית שלנו שסייעה לאנשים שהתמכרו לסמים, ועכשיו קיבלתי את הפרס הזה על עבודתי בגין מניעת סמים, וחינוך לא להשתמש בסמים".

"שכחתי מזה לגמרי, אבל היא עשתה את תחקיר שלה, וזהו, קיימנו שיחה על שימוש בסמים ומהם האתגרים, הייתי שם יותר זמן ממה שאחרים היו, בסוף היא הרכינה את ראשה ונסוגה קלות, וידעתי שהגיע הזמן להתרחק". הוא סיפר "הבנתי שהיא עשתה כמות עצומה של מחקר, לא רק על הפרויקטים שלי אלא גם על הצרכים הדתיים האישיים שלי".

המלכה אליזבת מלכת אנגליה חב"ד מדליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד