ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לפיד מתחזק וגנץ עדיין תקוע

סקר חדש: אין הכרעה בבחירות; 'מרצ' עוקפת את 'העבודה'

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הבוקר בעיתון 'מעריב', 53 ימים ליום הבחירות, מעריך כי לא תהיה הכרעה גם הפעם. לפי הסקר נתניהו קרוב יותר להקמת ממשלה, אולם שני הצדדים אין כזו. מפלגת 'מרצ' עוקפת לראשונה את 'העבודה' מה שאולי יגרום לשתיים להתאחד | כל הנתונים

סקר חדש: אין הכרעה בבחירות; 'מרצ' עוקפת את 'העבודה'
הצבעה בבחירות צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

53 ימים לבחירות, סקר מנדטים של עיתון 'מעריב' ומכון 'פאנלס פוליטיקס' של מנחם לזר מציג שוב בחירות ללא הכרעה, אולם נרשמת מגמת התחזקות של מפלגת השלטון 'יש עתיד' שמתקרבת אל 'הליכוד'.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היה משיג 31 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 25 מושבים, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' של סמוטריץ' ובן גביר היא המפלגה השלישית בגודלה עם 13 מושבים בכנסת ה-25.

'המחנה הממלכתי' של בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט לא מצליח להתרומם ונותר על 12 מושבים, מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי עם 8, 'יהדות התורה' שעדיין עסוקה בקרבות הפנימיים פחות משבוע להגשת הרשימות לכנסת לא ניזוקה מכך ונותרת על 7 מושבים.

מפלגת 'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה ואחמד טיבי שומרת גם היא על כוחה עם 6 מושבים. 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן נחלשת ל-5, לפי סקר זה חל מהפך בקרב שבין 'העבודה' ל'מרצ' שאולי יוביל את השתיים להתאחד לריצה משותפת כאשר 'מרצ' בראשות זהבה גלאון עוקפת ומקבלת 5 מושבים, לעומת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי שמתנדנדת על סף אחוז החסימה עם 4 מושבים, כמו גם מפלגת רע"מ של מנסור עבאס עם נתון דומה - 4 מושבים.

נתון הזוי אולי לשנות את דעתה של יו"ר 'העבודה' מרב מיכאלי שמסרבת בתוקף לאיחוד עם 'מרצ', כאשר במוצ"ש היא אמורה להיפגש לפגישה משולשת עם ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד ועם יו"ר 'מרצ' זהבה גלאון, כשמטרתה היא להוביל לאיחוד הרשימות מחשש שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות לפי סקר 'מעריב', 'הרוח הציונית' של איילת שקד עם 1.9%, 'צעירים בוערים' של הדר מוכתר עם 1.1%, 'חופש כלכלי' של אביר קארה עם 0.8%, המפלגה הכלכלית של פרופ' ירון זליכה עם 0.6%, 'הבית היהודי' בראשות יוסי ברודני עם 0.2% ו'ישראל חופשית'  של אלי אבידר עם 0.0%.

לפי הסקר, גוש נתניהו עומד על 59 מנדטים, לעומת גוש לפיד שמשיג 55 מנדטים אך מסוגל להקים ממשלת 61 אם יצרף את הרשימה המשותפת על ששת המנדטים שלה.

בסקר השתתפו 704 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הוא נערך בתאריכים 7־8 בספטמבר 2022. טעות הדגימה המרבית: 3.7%.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 סקר מעריב פאנלס פוליטיקס מרצ מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד