י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"לעבור מהגנה להתקפה"

נמשך המצוד אחר המחבלים שירו לעבר רכבים בשומרון

המצוד אחד אחרי המחבלים שביצעו הלילה ירי לעבר רכבים בשומרון נמשך גם בשעה זו | ראש המועצה האזורית שומרון: "דורשים מממשלת ישראל להפסיק את ההתרפסות מול הרשות הפלסטינית, אנחנו דורשים מממשלת ישראל לתת לצה"ל להפוך את הקערה ולעבור מהגנה נקודתית להתקפה כוללת"

נמשך המצוד אחר המחבלים שירו לעבר רכבים בשומרון
זירת הפיגוע צילום: באדיבות המצלם

כוחות הביטחון ממשיכים הבוקר (שישי) את המצוד אחר המחבלים שביצעו הלילה ירי לעבר שתי מכוניות סמוך לכפר חווארה בשומרון. כתוצאה מהתנפצות חלון אחד הרכבים, התפזרו רסיסים ואזרח נפצע באורח קל. הוא פונה בהכרה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. כמו כן, נגרם נזק לרכב.

מפרטי התקרית עולה כי 5 קליעים נורו לעבר רכב ובו זוג עם ילדים. ירי נוסף בוצע לעבר רכב נוסף שבו נסע ראש ישיבת ההסדר בתפוח, ללא נפגעים. הרכבים המשיכו לעבר החטמ"ר והרכב היורה הרכב היורה נמלט לעבר אחד הכפרים באזור.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קפץ למקום עם צוותי החירום של המועצה - אנשי אגף הבטחון והאגף לשירותים חברתיים שנתנו סיוע ראשוני. ראש המועצה דגן התריע מפני מדיניות הממשלה: "אנחנו רואים התעוררות רצינית מאוד של אירועי הפח"ע כאן באיזור לב השומרון ובכלל בכל המרחב שבין שכם לג'נין, הוצאה של מחבלים ופיגועים".

"הרשות הפלסטינית שופכת עוד ועוד דלק למדורה, ומנסה לייצר כאן אינתיפאדה. אני אומר בצורה ברורה, אם ממשלת ישראל לא תיתן לצה"ל את האפשרות להפוך כאן את הקערה זה עלול לעלות בדם. המדיניות הזו שמכילה את החמושים הרבים שמסתובבים בגזרה, היא מדיניות שמביאה את נסיון הפיגוע הערב ביפו שנגמר בנס, והפיגוע הזה שהסתיים בנס, אבל לא ניתן לסמוך על הנס", הוסיף דגן.

לדברי ראש המועצה, "אנחנו דורשים מממשלת ישראל להפסיק את ההתרפסות מול הרשות הפלסטינית, אנחנו דורשים מממשלת ישראל לתת לצהל להפוך את הקערה ולעבור מהגנה נקודתית להתקפה כוללת, כנגד כל החמושים; כל הנשקים שמסתובבים, אפשר לעציר גל טרור בהתהוות, וזה בידיים של הממשלה, אפשר למנוע את הפיגוע הבא".

פיגוע ירי חוליית מחבלים שומרון יוסי דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד