י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברקע המגעים בשמאל

סקר מנדטים: שקד מתרחקת מאחוז החסימה, מרצ עוקפת את העבודה

סקר 'חדשות 12' הערב מראה כי מפלגת ש"ס מתחזקת במנדט על חשבונה של הליכוד; שקד ו"הרוח הציונית" מתרחקים מאוד מאחוז החסימה; 'מרצ' מתחזקת ועוקפת את 'העבודה' של מיכאלי, על חשבון לפיד ו'יש עתיד' שנחלש במנדט. ומה חושב הציבור על איחוד בין מרצ לעבודה?

סקר מנדטים: שקד מתרחקת מאחוז החסימה, מרצ עוקפת את העבודה
מליאת הכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

סקר שפורסם הערב (מוצאי שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" ב'חדשות 12' מעניק 59 מנדטים לגוש המפלגות התומכות במועמדותו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה, לעומת 56 מנדטים למפלגות המתנגדות ליו"ר האופוזיציה.

לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום הליכוד הייתה זוכה ב-32 מנדטים ויש עתיד ב-23, כשכל אחת מהמפלגות יורדת במנדט ביחס לסקר הקודם של חדשות 12. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ והציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' משמרות את כוחן עם 12 ו-11 מנדטים בהתאמה. ש"ס מתחזקת במנדט וזוכה ב-9 מנדטים ויהדות התורה משמרת את כוחה וזוכה ב-7 מנדטים.

מרצ מתחזקת במנדט וזוכה ב-6 מנדטים, לעומת העבודה שזוכה ב-5 - ללא שינוי מהסקר הקודם. ישראל ביתנו נחלשת במנדט וזוכה ב-5 מנדטים. הרשימה המשותפת (הכוונה היא לחד"ש, בל"ד ותע"ל, על אף שהאחרונה טרם חתמה על הסכם לריצה משותפת) משמרת את כוחה עם 5 מנדטים, ורע"ם מתחזקת במנדט ביחס לסקר הקודם וזוכה ב-5 מנדטים גם היא.

מפלגתה של איילת שקד, 'הרוח הציונית', מתרחקת עוד יותר מאחוז החסימה וזוכה בסקר ב-1.1% מהקולות, לעומת 2.1% בסקר הקודם של הערוץ שנערך בשבוע שעבר. אחוז החסימה כיום הוא 3.25% מקולות הבוחרים.

ברקע הפגישה המשולשת עם ראש הממשלה יאיר לפיד, כשהמשתתפים בסקר נשאלו אם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מרצ זהבה גלאון צריכות להתאחד בבחירות הקרובות – 45% ממצביעי המרכז-שמאל השיבו כי עליהן לרוץ יחד ברשימה אחת ו-35% אחוז השיבו שעליהן להתמודד בנפרד.

שאלה נוספת שהופנתה בסקר היא לגבי חה"כ איתמר בן גביר מעוצמה יהודית והאפשרות שיכהן כשר בממשלה הבאה של נתניהו – אם וכאשר תקום. מרבית הנשאלים, 53%, השיבו כי אינם רוצים לראות את בן גביר סביב שולחן הממשלה – לעומת 31% שהשיבו כי הם מעוניינים בכך.

עם זאת, כשהשאלה הופנתה ישירות לנשאלים המצביעים למפלגות גוש נתניהו – התמונה התהפכה. 59% ממצביעים אלה היו רוצים שבן גביר ימונה לשר, לעומת 21% בלבד שלא היו רוצים.

כששאלנו את מי אתה מעדיף כשותף פוליטי – סמוטריץ' ובן גביר או רע"ם והמשותפת, 47% השיבו סמוטריץ' ובן גביר בעוד 25% השיבו רע"ם והמשותפת.

כששאלנו האם אתה מסכים או לא מסכים עם הטענה שלפיד לא יוכל להקים ממשלה בלי המשותפת ורע"ם, 50% מהנשאלים השיבו מסכים ו-30% השיבו לא מסכים. נתונים כמעט זהים גם ביחס לגנץ: 48% מסכימים עם הטענה שלא יוכל להקים ממשלה בלי המשותפת ורע"ם בעוד 28% לא מסכימים.

הסקר נערך על ידי מנו גבע ומכון מדגם בשיתוף iPanel, בקרב 504 משיבים בני 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה היא 4.4%.

סקר מנדטים מרצ העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד