כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שינו דרמטי במלחמה

בליץ אוקראיני: הרוסים נסוגים מערים חשובות ומאבדים נתיבי אספקה

האוקראינים פתחו בבליץ בערי מפתח חשובות באזור חרקוב וגרמו לרוסים לסגת בבהילות, תוך שהם משאירים ציוד תקני בשטח. הצבא הרוסי הודה כי הסיג את חייליו: "על מנת להשיג את המטרות המוצהרות של המבצע הצבאי המיוחד לשחרור הדונבאס, הוחלט לארגן מחדש את הכוחות הרוסים המוצבים במחוזות בלקלייה ואיזיום" | בימים האחרונים הצבא האוקראיני חודר יותר ויותר למזרח המדינה, לשטחים שנכבשו ע"י הרוסים במהלך הקרבות בחודשים האחרונים

בליץ אוקראיני: הרוסים נסוגים מערים חשובות ומאבדים נתיבי אספקה
טנק אוקראיני צילום: משרד ההגנה האוקראיני

חיילים רוסים נסוגו מאזורי מפתח באזור חרקוב באוקראינה, כולל העיר איזיום החשובה מבחינה אסטרטגית, כך מסר ביום שבת משרד ההגנה הרוסי. בהצהרה הפומבית הראשונה שלו על מתקפת הנגד האוקראינית באזור חרקוב, הודיע ​​המשרד כי יוציא את חייליו מהערים באוקראינה בלקלייה ואיזיום. "על מנת להשיג את המטרות המוצהרות של המבצע הצבאי המיוחד לשחרור הדונבאס, הוחלט לארגן מחדש את הכוחות הרוסים המוצבים במחוזות בלקלייה ואיזיום", כך אמר האלוף איגור קונשנקוב, דובר משרד ההגנה.

כוחות אוקראינים מסרו כי נכנסו לעיירה קופיאנסק שבאזור חרקוב; הכוחות המיוחדים של אוקראינה פרסמו תמונות ברשתות החברתיות, לדבריהם השוטרים שלהם נכנסו לקופיאנסק. העיירה "הייתה ותמיד תהיה אוקראינית", הוסיפה בהצהרה.

קופיאנסק היא מרכז האספקה ​​המרכזי שהוחזק בידי כוחות פולשים רוסיים במשך מספר חודשים. העיירה נכבשה על ידי כוחות רוסים פחות משבוע לאחר שמוסקבה פלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר.

הצבא האוקראיני בימים האחרונים מתקרב עמוק יותר למזרח המדינה. גורמים רשמיים אומרים כי המתקפה שחררה כ-30 ערים וכפרים באזור הצפון-מזרחי של חרקוב.

כיבוש מוחלט של קופיאנסק על ידי כוחות אוקראינים יהווה בעיה רצינית עבור מוסקבה שכן העיירה יושבת על נתיבי אספקה ​​לעבר עמדות רוסיות אחרות בקו החזית המזרחי. הם כוללים את איזיום, עם אוכלוסייה מוערכת של לפני המלחמה של כ-45,000 איש, ששימש מגרש היערכות חשוב לפעולות הצבא הרוסי.

בינתיים, חיילים אוקראינים לאורך קו החזית הדרומי באזורים מסוימים מתקדמים עשרות קילומטרים לתוך שטח שנכבש על ידי כוחות רוסים בתחילת הפלישה.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרקוב בדלנים רוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד