כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גיל הזהב

בית האבות שכר תינוקות: מקבלים תשלום במטרנה ובטיטולים

השתוללות, צחקוקים וריצות רגליים זעירות מתערבבות עם קולם של הליכונים וכיסאות גלגלים בבית אבות בדרום יפן | במדינה המאפירה הזו, בית אבות אחד גייס עובדים יוצאי דופן כדי להכניס חיים לדייריו

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pexels

בית אבות ביפן שכר 32 ילדים עד כה, כולם מתחת לגיל 4, המבלים עם דייריו, שרובם נמצאים בשנות ה-80 לחייהם. הדיירים פותחים בשיחות עם העוזרים הצעירים. התינוקות, מלווים בהוריהם או באפוטרופוסים (בדרך כלל אמהות), מציעים לדיירים חיבוקים. התשלום לתינוקות: טיטולים ומטרנה, תמונות של התינוקות חינם וקופונים לבית קפה סמוך.

המקום, נמצא בקיטקיושו, עיר של 940,000 תושבים במחוז פוקואוקה שמזדקן ומתכווץ כמו שאר יפן. ככל שהמשפחות הפכו קטנות יותר ואנשים מבוגרים מבודדים יותר, תוכנית התינוקות של בית האבות סייעה לאנשים להתחבר על פני דורות.

"לא יוצא לי לראות את הנכדים שלי לעתים קרובות, אז התינוקות הם פינוק נהדר", אמרה קיוקו נאקאנו, בת 85, שמתגוררת בבית האבות כבר יותר משנה. בזמן שהיא נהנית לסרוג ולצפות בטלוויזיה, היא אמרה שהיא מוותרת על הכל כדי לבלות עם התינוקות והפעוטות כשהם מגיעים. כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

"הם פשוט כל כך חמודים, והם הופכים את כל המקום לבהיר יותר," אמרה גב' נקאנו. "אנרגיה צעירה היא אחרת". ככל שאוכלוסיית יפן הזדקנה, השימוש בבתי אבות גדל במהירות. המספר בבתים כאלה יותר מהכפיל את עצמו, ל-1.8 מיליון, בין 2005 ל-2020, כך לפי ממשלת יפן. החיים יכולים להיות בודדים ומשעממים שם, אבל בבית האבות המדובר, הדיירים אמרו שהתינוקות הביאו אנרגיה ואור.

מחקרים קשרו אינטראקציה חברתית עם פחות בדידות, ירידה נפשית מאוחרת, לחץ דם נמוך יותר והפחתת הסיכון למחלות ומוות בקרב אנשים מבוגרים. הוכח גם ששיתוף פעולה בין דורות מושך אנשים מבוגרים החוצה, גורם להם לחייך ולדבר יותר. עבור ילדים, אינטראקציות בין-דוריות אלו הוכחו גם הן, כמשפרות התפתחות חברתית ואישית.

זקנים מושב זקנים בית אבות יפן מטרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד