כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פירוק הרוח הציונות

הנדל: פערים שלא ניתן לגשר; סמוטריץ' קורא לשקד לפרוש

שעות לאחר 'הבום הלילי' בדבר פירוק השותפות בין שקד להנדל, האחרון מבהיר מה מנע ממנו להאמין בריצה משותפת, ובינתיים בימין קוראים לשקד לפרוש כליל מהמירוץ לכנסת 

הנדל: פערים שלא ניתן לגשר; סמוטריץ' קורא לשקד לפרוש
יועז הנדל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית התעוררה לדרמה הלילית של פירוק השותפות הקצרה בין יועז הנדל לאיילת שקד, ולקרב האשמות על מה הביא לפירוק השותפות, כאשר להנדל ולשקד נותרו ימים בודדים כדי לנסות ולהרכיב רשימה עד למועד האחרון להגשת הרשימות.

השר יועז הנדל מסביר הבוקר (ראשון) מה הביא להחלטתו לפרק את השותפות, לדבריו המטרה במפלגה הייתה לייצר ממשלת אחדות, "יש בינינו פער שלא ניתן לגשר עליו. אם מוכנים לממשלת 61 של מחנה רק ביבי לא תהיה ממשלת אחדות", כתב.

לדברי הנדל "בעיני, ממשלה צרה של ביבי ובן גביר או השמאל מרכז והמשותפת זה אסון. אני לא יכול לאפשר שעל גבי תיווצר אפשרות שתקום ממשלה צרה שתדיר חצי מהעם ותמשיך את חוסר היציבות״.

״יש לזה מחיר וסיכון פוליטי אישי גדול. אני מודע לכך. כך היה כשמנעתי קואליציה עם המשותפת בעבר. תפקידי להחליט ולא לברוח״, כתב הנדל שציין ״לכן אני מאחל לאיילת בהצלחה רבה בכל מה שתעשה, אני ממשיך להוביל את הרוח הציונית לבחירות״.

בתוך כך, במפלגת הציונות הדתית קוראים לאיילת שקד לפרוש מהמרוץ כדי לא לפגוע בגוש הימין. ״יחד, שקד והנדל היו רחוקים מלעבור אחוז חסימה, עכשיו כשהם לבד ברור שכל הצבעה לשקד היא זריקת קול לפח וסכנה לימין״, נמסר.

במפלגה קוראים לשקד ״לגלות אחריות לגוש הימין ולמדינה ולפרוש מהמירוץ ולא לגרום לימין לאובדן קולות בבחירות גורליות שבסופן עלולה לקום ממשלת שמאל עם הרשימה המשותפת, אין לנו קולות לבזבז״.

בחירות לכנסת ה-25 יועז הנדל איילת שקד מפלגת הרוח הציונית בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד