ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ומה מעשיו באוקראינה?

ברקת; "כראש ממשלה, נתניהו יפטר את היועמ"ש"

נאמנות עיוורת? חבר הכנסת ניר ברקת טען  בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ברדיו 103 כי נתניהו צפוי לפטר לאחר הבחירות את גלי בהרב מיארה. "הוא ירצה מישהו שתפיסת עולמו ימנית" | הוא התייחס לנסיעתו לאומן וטען: "הנסיעה שלי לאוקראינה הייתה לבקשת הרב הראשי, הוא הזמין אותי, והגעתי להזדהות עם האוקראינים"

ברקת; "כראש ממשלה, נתניהו יפטר את היועמ"ש"
ניר ברקת צילום: יח"צ

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM, ואמר כי להערכתו יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, ידיח מתפקידה את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אם ישוב לתפקיד ראש הממשלה.

"צריכה להיות הפרדה ברורה בין פרקליטות התובע לבין הייעוץ המשפטי. פרקליטות התובע זו לא משרת אמון. צריך לפצל את תפקיד היועמ"ש, זה מה שאמרתי. מה שאמרתי גם בשבוע שעבר, קודם כל עושים הפרדה, ככה זה נעשה בכל העולם. אני לא יודע לתת הסבר למה זה לא נעשה, אני יודע להסביר למה זה חשוב לעשות, וזה חשוב לעשות כיוון שצריך לטפל במערכת הזאת, במערכת אכיפת החוק. האמון שיש לנו כעם ישראל במערכת אכיפת החוק הוא נמוך וצריך מערכת אכיפת חוק חזקה שמאמינים בה", פתח ברקת את דבריו.

 

כשנשאל האם צריך להחליף את גלי בהרב־מיארה אחרי הבחירות, השיב: "קודם כל צריך לעשות הפרדה בתפקידים. התובע נשאר תובע, לא מחליפים תובע, כמו שלא מחליפים שופטים לטובת העניין תוך כדי קדנציה שלהם, אבל ייעוץ משפטי? חד משמעית. אני חושב שנתניהו יחליף אותה. כן, אני חושב שהוא יעשה את זה כיוון שהוא ירצה מישהו שתפיסת עולמו כתפיסה של הימין". מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה: "דבריו המפורשים של ברקת מוכיחים כי לנתניהו מטרה אחת - ריסוק מערכת המשפט. בני גנץ הוא היחיד שיכול להקים ממשלה רחבה ויציבה שתגן על מערכת אכיפת החוק".

בנוסף, התייחס ברקת לנסיעתו לאומן, אוקראינה, בניגוד להמלצות משרד החוץ, ולביקורת שספג: "הנסיעה שלי לאוקראינה הייתה לבקשת הרב הראשי, הוא הזמין אותי, והגעתי להזדהות עם האוקראינים. אני אגיד לך מי עוד היה כשאני הייתי באוקראינה, מתואם כמובן עם החברים, היה שם גם מזכיר המדינה של ארה"ב, היה שם שר ההגנה הגרמני, היו מכל העולם. מדינת ישראל לא נוכחת שם. כל העולם המערבי שם וכולם שואלים 'איפה ישראל, איפה מדינת ישראל, איפה החלק שלה, איפה ההזדהות כנגד הזוועות שהשאיר הצבא הרוסי שם'. אנחנו יהודים, איפה אנחנו?".

"אנחנו צריכים לסייע להם ביכולות שלנו ולהגן על חפים מפשע. אנחנו צריכים לשבת איתם ולסייע שם. מצד אחד, אנחנו באים לאותם אנשים בעולם, בארה"ב, ואומרים להם, 'בואו, תעזרו לנו, אנחנו צריכים להילחם באיראן', אומרים לי בכירים בקונגרס האמריקני, 'איפה אתם? אנחנו התייצבנו לימינכם כנגד הטרור של הפלסטינים, אנחנו איתכם מול איראן, איפה אתם כשמדובר על פלישה רוסית? אתם לא יכולים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה'. יש פה פער גדול שמדינת ישראל צריכה להיכנס, והממשלה שלנו לצערי הרב לא עושה. זה מהלך חמור מאוד, חוסר הבנה לאיך העולם הזה עובד", הוסיף.

ניר ברקת גלי בהרב מיארה היועצת המשפטית לממשלה בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד