כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחטף בחירות

הממשלה אישרה החלטה שתסלול הדרך לתחב"צ בשבת

מתחת לרדאר אושרה היום בממשלה החלטה שתסלול את הדרך להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ברחבי הארץ. לפי ההחלטה כל רשות מקומיות תשויך למרחב תחבורתי ללא יוצא מן הכלל, לפי זיקות תחבורתיות בין הרשויות, עם קידום החקיקה, יואצלו לרשויות סמכויות נרחבות לפרסום והפעלת מכרזי תחברה ציבורית, ומשכך, רשויות ינצלו זאת להפעלת תחבורה ציבורית בשבת

הממשלה אישרה החלטה שתסלול הדרך לתחב"צ בשבת
אוטובוס של חברת דן. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בשקט בשקט, ללא פרסום, אישרה הבוקר (ראשון) הממשלה החלטה שתסלול את הדרך לתחבורה ציבורית בשבת, דרך סעיף בהחלטה רחבה, הסמכות להפעלת תחבורה בשבת תעבור עכשיו לידי הרשויות המקומיות.

ההחלטה אושרה פה אחד בישיבת הממשלה בשעות הבוקר, תכנית רב שנתית ארצית להקמת רשויות מרחביות לתחבורה, המהוות חוליה מקשרת בין הרשויות השלטון המקומי לשלטון המרכזי.

לפי ההחלטה כל רשות מקומיות תשויך למרחב תחבורתי ללא יוצא מן הכלל, לפי זיקות תחבורתיות בין הרשויות. כל המרחבים התחבורתיים ינהלו את התחבורה והתנועה במרחב על בסיס סמכויות ותפקידים שמשרד התחבורה והרשויות יעבירו להן, לפי רמת הבשלות.

הרשויות המרחביות לתחבורה תפעלנה בשלב הראשון כרשות תמרור מקומית, הן יזמו תוכניות לתחבורה ציבורית ויתכננו ויבצעו פרויקטים תחבורתיים משותפים, כאשר בכל רשות מרחבית תמונה מועצה מייצגת לכל הרשויות במרחב.

בהמשך, עם קידום החקיקה, יואצלו לרשויות סמכויות נרחבות לפרסום והפעלת מכרזי תחברה ציבורית, אכיפה שבמרכז ההחלטה הרשויות המקומיות יוכלו גם לקבוע שעות ההפעלה של התחבורה, כך שלא מעט ערים ינצלו את השינוי להפעיל תחבורה בשבת.

לפי החלטת הממשלה, תוך חודש יפרסם משרד התחבורה טיוטת התקנות להקמת הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין ירושלים, ועד אפריל 2023 תוקם הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין דן.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי בירכה על ההחלטה: "תוכנית שיכולה להפחית את העומס בכבישים עוכבה במשך 25 שנה. היום, שמנו לזה סוף ואישרנו את המודל של רשויות מטרופוליטניות שייתן כוח לראשי הרשויות לנהל את התחבורה לטובת התושבות והתושבים כמו שרק הם יודעים.

אחרי 25 שנה של דיבורים, אנחנו עושות ועושים. לראשונה, משרד התחבורה יעביר סמכויות לרשויות המקומיות ויאפשר לראשי הרשויות לנהל בצורה חכמה ויעילה, בשיתוף פעולה ובסינכרון, היבטים רבים בתחבורה, לרבות איך ומתי תפעל".

ח"כ מעוז בתגובה להחלטת הממשלה: "בזמן שאזרחי ישראל תקועים בפקקים, מרב מיכאלי ממשיכה להשתמש במשרד התחבורה ככלי לקמפיין שלה, ולהפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה. מדובר במחטף בזוי בתקופת בחירות, שלא היה עובר משפטית אם הייתה פה ממשלת ימין. אחרי הבחירות נסדיר בחוק את איסור תחבורה ציבורית בשבת, כפי שהיה כל השנים בישראל. הקמנו מדינה יהודית ונשמור עליה כזו".

תחבורה ציבורית בשבת מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד