כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי הפיצול מהנדל

מנסה לשוב לימין: שקד מתקרבת לבית היהודי

כשהזמן אוזל לקראת סגירת הרשימות, שרת הפנים מארגנת את כוחה הפוליטית מחדש לאחר הפיצול מהנדל - ו'בית היהודי' קוראים לה להתאחד איתם ולקבל את המקום הראשון • היא מנסה למזער נזקים מהצטרפותה לממשלה: "מאמינה בשותפויות אבל לא מוכנה שהשותפויות האלה ירחיקו אותי מהערכים שלי"

מנסה לשוב לימין: שקד מתקרבת לבית היהודי
יוסי ברודני צילום: Cc-by-sa-3.0

הפרידה מהנדל: איילת שקד מתחילה את צעדיה בניסיון לשוב לימין וקרובה לסיכום עם 'הבית היהודי', שם קוראים לה היום בצהריים (ראשון) לשוב למפלגה ולעמוד במקום הראשון.

בשבועות האחרונים היא ניהלה מגעים עם המפלגה בה בעבר הייתה, בעיקר עם מועמדה לכנסת ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, אך החיבור להנדל הפריע להם. כעת, לאחר הפיצול, הם מברכים וקוראים לה לחזור לעמוד בראשות המפלגה, כשברודני אחריה.

"רשימה זו תהיה הבית של כל הימין הממלכתי של ישראל ושל מאות אלפי בנות ובני המגזר הדתי לאומי. רק באיחוד כוחות יהיה לציבור הרחב בית פוליטי, ימני, ציוני ומשמעותי. כוחנו באחדותנו", מסרו במפלגה.

מאז הבינה כי הודלף הפיצול בינה לבין אנשי 'דרך ארץ', יועז הנדל וצבי האוזר, שקד מנסה לבנות את עצמה מחדש בימין וכבר הספיקה להודיע שתשב בממשלת ימין צרה אם לא תקום ממשלה רחבה, תוך שהיא מביעה מעין חרטה על ישיבתה בממשלה האחרונה.

"אני חוזרת הביתה", הודיעה בסרטון שהוציאה. "אני מאמינה בשותפויות אבל לא מוכנה שהשותפויות האלה ירחיקו אותי מהערכים שלי - מערכי הימין. אם בגלל חרמות על מעל למיליון מצביעי ליכוד לא נצליח להקים ממשלה גדולה ורחבה, אז כן, נקים ממשלת ימין צרה ואני אדאג שנשמור על המדינה ונשמור על הדמוקרטיה".

מחר תתכנס ועדת איתור המועמדים של מפלגת 'הבית היהודי', ותדון בחיבור עם שקד וצירוף מועמדים חדשים. במקביל, שקד תנסה להביא גם עוד מועמדים מבחוץ, כמו סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה, לצד אמיתי פורת וח"כ יום טוב כלפון, שעודכנו רק בשעות הלילה על הפרידה מהנדל.

הבית היהודי מפלגת הרוח הציונית איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד