ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
האוקראינים מתקדמים

גרמניה קוראת לתמיכה נוספת של נשק נגד הרוסים

פוליטיקאים גרמנים בכירים קוראים לעוד משלוחי נשק לאוקראינה. "המערב, בפרט ארה"ב, גרמניה, צרפת ופולין, צריכים לתאם במהירות ולהתאים את המשלוחים למצב החדש". גנרל אוקראיני: "נותרו 50 קילומטרים עד ​​שנגיע לגבול המדינה"

גרמניה קוראת לתמיכה נוספת של נשק נגד הרוסים
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראני

על רקע הדיווחים שכוחות אוקראינים הצליחו לגרש את הכוחות הרוסיים הפולשים מחלקים מסוימים של המדינה, נשמעו קריאות של פוליטיקאים מובילים בקואליציה הגרמנית, לקדם באופן פעיל ומיידי את מתקפת הנגד באמצעות נשק חדש. ראש ועדת החוץ, מייקל רוט מהסוציאל-דמוקרטים מהמפלגה של הקנצלר אולף שולץ, אמר שהמערב בכללותו צריך לעשות כמיטב יכולתו כדי לעזור לאוקראינה להשיג ניצחון.

"בשלב חדש זה של המלחמה, אוקראינה זקוקה לנשק שיאפשר לה לשחרר שטחים שנכבשו על ידי רוסיה ולהשאיר אותם באופן קבוע בשליטתה", אמר רוט. "המערב, בפרט, ארה"ב, גרמניה, צרפת ופולין, צריכים לתאם במהירות ולהתאים את המשלוחים למצב החדש", אמר.

לדבריו, זה נראה יותר ויותר ריאלי "שאוקראינה תוכל לנצח במלחמה הזו, ולעשות זאת כמדינה חופשית ודמוקרטית תוך שמירה על שלמותה הטריטוריאלית". גרמניה התמודדה תחילה עם ביקורת על כך שהיא איטית במסירת נשק לאוקראינה, אך מאז סיפקה למדינה נשק רב, כולל נשק כבד ושובר שוויון, תוך הפסקה גדולה עם המדיניות הקודמת שלה של אי אספקת נשק קטלני לאזורי מלחמה.

בתוך כך כוחות אוקראינים ממשיכים להתקדם בצפון-מזרח אזור חרקוב, ומתקרבים למרחק של 50 ק"מ מהגבול לרוסיה, כך אמר אתמול (ראשון) הגנרל האוקראיני ולרי זלוז'ני.

לדבריו, הכוחות נעים גם לדרום ולמזרח כשהם "ממשיכים לשחרר שטחים שנכבשו על ידי רוסיה". יותר מ-3,000 קילומטרים שוחררו על ידי כוחותיו מאז תחילת ספטמבר. "בכיוון חרקוב התחלנו להתקדם לא רק לדרום ולמזרח, אלא גם צפונה. נותרו 50 קילומטרים עד ​​שנגיע לגבול המדינה" אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרקוב מלחמת השחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד