כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
שלטה במצב

ראש הממשלה עזב נבוך מהידע המרשים של המלכה

גורדון בראון, שהיה ראש ממשלת בריטניה בין 2007 ל-2010, אמר שהמלכה "בעצם ידעה טוב יותר ממנו על מה שקורה במדינה. היא מעולם לא נתנה עצות במהלך הפגישות השבועיות שלהם, אך גילתה עניין רב באירועי היום"

ראש הממשלה עזב נבוך מהידע המרשים של המלכה
ארמון המלוכה בלונדון צילום: Pixabay

ראש ממשלת בריטניה לשעבר גורדון בראון הודה שהוא נותר "נבוך" לאחר פגישות פרטיות עם המלכה, מכיוון שלעתים קרובות היא ידעה יותר ממנו על אקטואליה. בראון שהיה מנהיג הלייבור בין 2007 ל-2010 וכיהן אז כראש ממשלה, אמר שהמלכה למעשה "ידעה טוב יותר על מה שקורה למדינה" מאשר בתקופתו כראש ממשלה.

גורדון בראון, שהיה בין 15 ראשי הממשלה שכיהנו במהלך 70 שנות שלטונה של המלכה, אמר ל'דיילי מירור' שהיא מעולם לא נתנה לו עצות במהלך הפגישות השבועיות שלהם, אך גילתה עניין רב באירועי היום.

בראיון ל-BBC הוא סיפר כיצד המלכה שאלה "למה הבנקאים האלה טעו" ב-2008, כשההתרסקות הפיננסית הובילה לכניסת בריטניה למיתון. הוא אמר: "היא הייתה מקשיבה, היא הייתה שואלת שאלות. היא הייתה בקיאה בלי סוף על כל מה שקורה בחבר העמים".

הוא סיפר כי יום אחד הוא היה מאוד נבוך "בגלל שנכנסתי לראות אותה בשעה שש, לא ידעתי שאחד ממנהיגי חבר העמים הודח והוקמה ממשלה חדשה, היא סיפרה לי מה קרה כשאני הייתי אמור לדווח לה".

מר בראון, שהיה בישיבה המיוחדת בשבת האחרונה שבה הוכרז רשמית צ'ארלס השלישי כמלך החדש, אמר שהמלכה יכולה אפילו לקבל מידע טוב יותר ממה שהוא היה מקבל. הוא אמר שהוא יכול היה להיות בבית הנבחרים כל אחר הצהריים, בדיונים אינסופיים או ישיבות קבינט או משהו כזה, בעוד שלדבריו המלכה היתה מעודכנת בצפייה בטלוויזיה והיא "קיבלת מידע מהמזכירות שלה". הוא הוסיף: "היא בעצם ידעה יותר טוב ממני על מה שקורה למדינה. זה היה די מביך".

בראון גם התלוצץ על איך המלכה אמרה פעם לכלב שלה "לסתום את הפה" מול בניו הצעירים. הוא אמר שילדיו הגיבו כשהעירו להם על השימוש בביטוי, "אם המלכה אומרת את זה, למה אנחנו לא יכולים?".

בריטניה מלכת אנגליה המלכה אליזבת ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד