כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האיחוד שלאחר הפיצול

איילת שקד בראש - תחת 'הבית היהודי': פרטי ההסכם נחשפים

לאחר הפיצול מיועז הנדל, שרת הפנים הגיעה להסכם ריצה משותפת עם אנשי מפלגת 'הבית היהודי' | הריצה תהיה בגוף אחד כשהיא עומדת בראש | עד לסגירת הרשימות יציגו הצדדים מועמדים שיתכן ויהיו מפתיעים במיוחד, כשחקני חיזוק למפלגה שמדשדשת מתחת לאחוז החסימה

איילת שקד בראש - תחת 'הבית היהודי': פרטי ההסכם נחשפים
הבית היהודי צילום: דוברות

שלושה ימים לסגירת הרשימות: איילת שקד סגרה אמש (ראשון) באופן סופי עם מפלגת 'הבית היהודי' על הסכם ריצה בבחירות הקרובות, אלא שעדיין ההצעה צריכה לעבור במזכירות הבית היהודי, שלא אישרה אותה אמש. בהמשך צפויה מסיבת עיתונאים עם הצהרה על האיחוד.

לאחר שהחליטה לפרק את 'הרוח הציונית' ולהתפצל מיועז הנדל, שקד קיימה משא ומתן מואץ עם המפלגה שהייתה לה בית עד לפני כשלוש שנים - 'הבית היהודי' והגיעה עם ראשיה החדשים להסכם ריצה משותפת. ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפי ההסכם שקד תעמוד בראש, ובנוסף תשבץ שני מועמדים מטעמה במקומות 3 ו-4.

'הבית היהודי' ונציגה לכנסת, ראש עיריית גבעת-שמואל יוסי ברודני, קיבלו את המקומות 2, 5 ו-6, כשברודני במקום השני. על פתק ההצבעה יהיה כתוב "הבית היהודי בראשות איילת שקד", לצד האות ב', שהייתה מזוהה עם המפלגה ובמערכת הבחירות השתמש בה בנט למפלגתו 'ימינה'.

בין השמות שייתכן וישובצו הם סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה, בת גלים שער, אמו של גיל-עד שער הי"ד, אחד משלושת הנערים החטופים שנרצחו על ידי מחבלי חמאס. לצד סעדה הציעה שקד את אמיתי פורת, וח"כ יום טוב כלפון. טיוטת ההסכם הוצגה אמש לחברי מזכירות 'הבית היהודי', ולחלק מהחברים הייתה ביקורת קשה עליו. 

מי שבעיקר שימשה כשושבינה של ההסכם היא חגית משה, יו"ר 'הבית היהודי' שלא מתמודדת לכנסת ותישאר בתפקידה בעיריית ירושלים. היא תחזקה לאחרונה את הקשר עם שקד ודחפה לאיחוד עם ברודני שעד כה עומד בסקרים על 0.0%, כאשר איחוד ביניהם העניק אמש 2.4% בסקר שערך מכון 'דיירקט פולס' עבור 'ערוץ 14'.

איילת שקד הבית היהודי בחירות לכנסת ה-25 חגית משה יוסי ברודני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד