כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המוקש והפתרון

פריצת דרך במו"מ: דגל ואגודה לקראת סיום המשבר

מסתמן: דגל ואגודה קרובים מתמיד לסיום המשבר והסרת איום הפיצול מהשולחן | 'בחדרי' עם ההצעה שהוצגה לבעלזא וההבטחה אותה העניקו ב'דגל' | יורדים מהעץ

פריצת דרך במו"מ: דגל ואגודה לקראת סיום המשבר
גפני ואייכלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה ימים למועד הסופי להגשת הרשימות, הפלגים ביהדות התורה מתקרבים להסכם שיסיר את איום הפיצול ויאפשר ריצה מאוחדת תחת סיעת ׳יהדות התורה׳ לכנסת ה-25.

המו״מ היה במבוי סתום בעקבות התעקשות ׳דגל התורה׳ שלא לאפשר בשום אופן את שילוב מוסדות בעלזא בחינוך העצמאי ואילו בבעלזא סירבו לוותר על תוכנית הלימודים שרקמו ללא שימצא עבורם פיתרון חלופי.

אתמול בשעות הצהרים העבירו ב׳דגל התורה׳ הצעה משודרגת לבעלזא. לפי ההצעה, לאחר הקמת הממשלה ידרשו ביהדות התורה להביא להשוואת תקציבי כל המוסדות החרדים למוסדות הממ"ח.

אך המוקש שהיה עד כה הוא במקרה ולא יצליחו לדאוג לתקציב אחרי הבחירות, ביממה החולפת הועברה הצעה שייתכן ותהיה מקובלת על בעלזא, כך לפי הצעת ׳דגל׳, במקרה שכזה ישלבו בחינוך העצמאי חלק קטן ממוסדות בעלזא. מדובר בהישג לחסידים אחרי שעד כה ב'דגל' התעקשו שלא לשלב אף מוסד חסידי לרשת.

בימים האחרונים ניהלו בבעלזא מו״מ מקביל גם מול דגל וגם מול אנשי ש״ס בהצעה לשלב את מוסדות החסידות ברשת החינוך ׳בני יוסף׳, המגעים בין בעלזא וש״ס התקדמו כעת והגיעו לדיון משפטי שטופל על ידי עורכי הדין במטרה למצוא פתרון למוקשים.

הערכה הגוברת היא שאיום הפיצול הוסר לגמרי מהשולחן ודגל התורה ואגדות ישראל יחתמו בקרוב על ההסכם שיאפשר את הריצה המאוחדת. עד לעימות הבא.

יהדות התורה בעלזא דגל התורה בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד