כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לקראת הימים הנוראים

בפני אלפים: הגרב"מ אזרחי חיזק את ישיבת מיר

ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי מסר בסוף השבוע משא חיזוק בהיכל ישיבת מיר בפני אלפים: "בסדר העבודה של אלול זוכים לסייעתא דשמיא מיוחדת 'כאשר אין יד טבעם משגת'"

בפני אלפים: הגרב"מ אזרחי חיזק את ישיבת מיר
הגרב"מ אזרחי בשיחה בישיבת מיר צילום: באדיבות המצלם

"בסדר העבודה של אלול זוכים לסייעתא דשמיא מיוחדת כאשר אין יד טבעם משגת", על כך עורר הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת "עטרת ישראל" וחבר מועצגה"ת, במשא חיזוק שנערך אמש בפני אלפים בהיכל ישיבת מיר המעטירה בשכונת בית ישראל בירושלים.

לקראת המשא צבאו המונים בהיכל ביהמ"ד המרכזי ורמקולים רבי עוצמה העבירו את משא החיזוק לרחבת הישיבה שנערך במעמד ראש הישיבה, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל ורבני הישיבה.

במשאו עורר הגרב"מ: "שני הנוטריקונים של אלול מרמזים לנו את סדר העבודה של אלול. 'ומל ד' אלוקיך את לבבך ואת לבב זרעיך', אומר הטור, ר"ת אלול. 'ויעזור ד' לשבים כאשר אין יד טבעם משגת'. מי מביא את עזרת ד' כאשר אין יד טבעם משגת? האדם, אם העזרה לא באה, סימן שהאדם לא הביאה.

"והנוטריקון השני בעבודת האלול, אני לדודי ודודי לי, שתהיה ראוי להביא אליך את ד', את ה'דודי לי'. זהו מוסר. נכון שהקב"ה ממש 'דודי לי', אבל כשתסיים לעשות את מה שאתה יכול לעשות, אז תזכה ל'דודי לי'. "איפה אני לדודי, ממה מורכב אני לדודי, עם המציאות, עם הנחישות, להיות יותר טוב, ועוד לפני כן צריכים להיבנות. איך אדם יכול לבנות עצמו? סייעתא דשמיא. לא קיבלת? זהו מפני שלא הבאת אותה. זהו האלול של רבי ישראל אחזו פלצות, כל הפחד לפני מה עומדים והפחד היותר גדול שעוד לא הגענו לאן שצריך להגיע, וזה גם כל השמחה שהקב"ה נתן בידינו את ה'אני לדודי ודודי לי' ואת 'ומל ד' אלוקיך את לבבך ואת לבב זרעיך'.

"לכן באלול מוסיפים בלימוד המוסר, בישיבות נהגו ללמוד פעמיים מוסר, הגיע הזמן שנחזור לחשוב על הנפלאות שיש במוסר. מי חי בלי פלצות, מי חי בלי דין וחשבון. מה זה מוסר. עליך לדעת בן אדם, שהקב"ה נתן לך את כל הכוחות להיבנות ולהיות גדול וזכאי וצדיק וליהנות מכל זה, בידך! ואם אתה לא עושה את זה, זה פשע! אבל יש לך את היכולת. זהו היסוד של אלול".

 

הרב ברוך מרדכי אזרחי ישיבת מיר שיחת חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד