כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נגד המתמחים והאוצר

"שיהיה בהצלחה": לפיד הורה ליישם את מתווה קיצור התורנויות

רה"מ יאיר לפיד הקצה לתוכנית קיצור התורנויות 66 מיליון שקל והכריע שתיכנס לתוקף מיידית התוכנית נחתמה בעבר אך זוכה להתנגדות מצד האוצר והמתמחים | מדובר במהלך שמתנהל מעל לראש ליברמן שעיכב עד כה את ביצוע התשלום וביקש לדחות זאת עד לאחר הבחירות

"שיהיה בהצלחה": לפיד הורה ליישם את מתווה קיצור התורנויות
הפגנת המתמחים בדרישה לקיצור התורנויות צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה יאיר לפיד החליט ליישם את מתווה קיצור התורנויות ל-16 שעות ולהקצות לו 66 מיליון שקל - זאת בניגוד מוחלט להמלצות של מנהלי בתי החולים, ההסתדרות הרפואית (הר"י) ומשרד האוצר שהתריעו בפניו כי המתווה במתכונת הנוכחית אינו ישים על רקע מחסור ברופאים וגם הסכום שהוקצה הוא בערך כמחצית מזה שנדרש כדי לצאת לדרך. כך נחשף הבוקר באתר "כלכליסט".

בלשכת ראש הממשלה לא הכחישו את הדברים ומסרו בתגובה: "ראש הממשלה לפיד פועל על מנת לפתור את משבר המתמחים ולוודא שקיצור התורנויות כפי שהובטח ונחתם יתממש. הגיע הזמן לשים סוף לעוול הזה".

על פי הדיווח ב'כלכליסט', אתמול נערך דיון דחוף בהנהלת הר"י עם מנהלי בתי החולים שבו הם עודכנו במצב הדברים ובמה שכונה שם "צעדים חד-צדדיים של לפיד". נציגי הר"י ומנהלי בתי החולים ביקשו לפגוש את לפיד כדי להסביר לו את הבעיות הקיימות במתווה והתריעו בפניו כי המערכת איננה ערוכה לשינוי הזה – אך לפיד סירב לפגוש אותם כל עוד הם "לא באים עם ויתורים". בהר"י נדהמו מהתגובה ומסרו כי הם לא מוכנים להגיע לפגישה עם תנאים מוקדמים מראש.

גם במשרד האוצר לא הכירו את הפרטים ולא עודכנו בנושא ובכירים במשרד מסרו ל'כלכליסט' כאשר שמעו על היוזמה: "שיהיה בהצלחה". גורמים בלשכת שר האוצר - שאף הם לא שמעו על המהלך - הסבירו כי הכסף למתווה הוקצה, קיים ומוכן לביצוע, אך הבעיה היא "איננה בעיה כספית בכלל, אלא בעיה משפטית".

המתווה אמור להתחיל בבתי החולים של הפריפריה -ובכמה מקצועות - והחשש הוא כי דווקא האוכלוסיות שסובלות ממחסור קבוע וחמור ברפואים הן אלו שישלמו את המחיר. עם זאת, הערכה היא כי גם כמה בתי חולים מהמרכז ישתתפו בקיצור התורנויות (מחלקות מסוימות). תומכי המתווה סבורים כי "חייבים להתחיל" ביישומו, ובמידת הצורך להתאים אותו למציאות.

יאיר לפיד מתמחים אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד