כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תיק 1000

קליין העידה: מתנה בשווי 15 אלף שקל לגברת נתניהו

עו"ד עמית חדד הציג את טבלת ההוצאות האישיות של מילצ'ן וניסה להראות כי סיגרים ושמפניות נרכשו גם עבור אחרים, ולא רק עבור ראש הממשלה לשעבר | קליין: "נתניהו ביקש שנשלם 3,000 שקלים טיפ על טיול לטבריה, שילמתי 15,000 שקל במזומן עבור מתנה לשרה נתניהו"

קליין העידה: מתנה בשווי 15 אלף שקל לגברת נתניהו
מילצ'ן ונתניהו צילום: פלאש 90

העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, הדס קליין, עדת מפתח בתיק 1,000, העידה היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים כחלק ממשפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. קליין נחקרת על ידי פרקליטו של נתניהו עו"ד עמית חדד בחקירה נגדית. 

עו"ד חדד ניסה להוכיח במשפט שלא רק נתניהו קיבל מתנות בדמות סיגרים ושמפניות ממילצ'ן. לצורך כך הוא עבר על טבלת ההוצאות האישית של מילצ'ן, משם ניסה להראות כי נרכשו סיגרים ושמפניות בעבור אחרים ולא רק בעבור נתניהו.

בנוסף חדד ניסה להראות שטענת הפרקליטות לפיה למילצ'ן לא היה נוח עם גובה ההוצאות אינה נכונה. חדד הציג את הוצאות הבית של מילצ'ן והראה שהוצאו כביכול כספים גדולים לטובת אירוח אורחים רבים מהעולם.

עו"ד חדד ציין כי "טענת ההגנה הבסיסית שלנו שההשערות של העדה לא מספיקות להציג איזה שהוא ממצא". חדד טען כי מילצ'ן וסביבתו לא נהגו לפרט על משיכות המזומנים שביצעו. בהקשר זה, קליין ציינה כי "דברים רגילים שאין איתם בעיות פרטיות מפורטים, אבל דברים אישיים של ארנון, כמו למשל מתנה בשווי 15 אלף שקל לגברת נתניהו אז אני אגיד". קליין הוסיפה: מר נתניהו ביקש תיק בשווי 3,000 שקלים בטיול בטבריה". חדד השיב לה: "נבחן את ההמצאות".

לאחר מכן, עו"ד חדד שאל את קליין האם היא בטוחה "שהצוות של פאקר לא עישן סיגרים?". לטענתה, היא לא ראתה. עו"ד חדד הציג מכתבים המוכיחים לכאורה כי בניגוד לדבריה של קליין, סביבתו של פאקר נהגה לעשן סיגרים בביתו של פאקר: "מר טילי (מקורב של פאקר) שלח לי מכתב מעניין שבו הוא כותב שעישן לפחות סיגר אחד בישראל כל ערב שבילה פה. הוא גם כותב שהעוזר של פאקר, איאן מוריס, היה מעשן סיגר כל ערב בבית של פאקר". כרגע, המסמכים אינם קבילים בבית המשפט, אלא אם מי שכתב אותם - יעיד בעצמו.

קליין השיבה לו: "תקרא להם לעדות וכל אחד שיגיד מה שהוא יודע. תקרא לאיאן מוריס לעדות". בהמשך, חדד הציג מכתב מהיועץ המשפטי של פאקר שבו נכתב, שפאקר שתה שמפניה שהוגשה באירוח ואף הציג תמונות של פאקר ופרס שיש על השולחן שמפניה. קליין הגיבה לו: "באירוע שאתה מארח ברור שיש שמפניה ורודה על השולחן".

בדיונים קודמים, סיפרה קליין על הקשר עם לפיד כי היא חשה שהוא ומילצ'ן היו עם "יחסי עבודה ואף חברות" וזאת בניגוד ליחסיו של מילצ'ן עם נתניהו, שלדבריה: "התבססו על תועלת הדדית ונתינת מתנות באופן גורף ובצורה מופרזת לטובת ראש הממשלה לשעבר ורעייתו".

מנגד, טוענת ההגנה של נתניהו כי בינו לבין מילצ'ן שררו יחסי חברות לאורך השנים שכללו הענקת מתנות הדדיות וחיבור על רקע אישי ולא תועלתני. בנוסף, טענה ההגנה בדיון הקודם כי היועץ המשפטי לשעבר, ד"ר אביחי מנדלבליט, הכיר את מערכת הקשר החברית ולכן "הם מתפלאים על ההחלטה להציב גוון פלילי על המערכת החברית הזו".

 

ארנון מילצן הדס קליין משפטו של בנימין נתניהו עו"ד עמית חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד