כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בשורה טובה תדשן עצם

בברכת האדמו"ר: נחתם חוזה לרכישת המבנה בקוז'ניץ

בשעה טובה ומוצלחת נחתם חוזה לרכש המבנה בקוז'ניץ, סמוך לאוהל המגיד הקדוש, וכל שולשלת ראשי החסידות הקדושים. המבנה ישמש כהכנסת אורחים ומקום לתורה ותפילה, עבור עמך בית ישראל המגיעים לפקוד את האוהל  

בברכת האדמו"ר: נחתם חוזה לרכישת המבנה בקוז'ניץ
המבנה בקוז'ניץ צילום: באדיבות המצלם

בעיר קוז'ניץ שבפולין נחתם הסכם לרכישת המבנה הסמוך לציון בו טמונים צדיקי קוז'ניץ ובראשם המגיד מקוז'ניץ, חתימת רכישת המבנה שישמש כמקום להכנסת אורחים, בית תפילה מקווה ואף בית מלון לרווחת הפוקדים את ציונו של המגיד הקדוש, הגיעה לאחר מהלך ארוך וממושך של איתור המבנה הנמצא בסמוך ממש לאוהל המגיד ובמרחק ראיה ממקום משכנם של צדיקי שושלת אדמורי קוז'ניץ שהפך לאחרונה למקום פופולרי ומשמעותי לעולים לרגל לשאת תפילה ובקשה.

מחצר האדמור מקוז'ניץ נאמר כי לאחר סיום תהליך הרכישה, יוסב המבנה רחב הידיים למקום שישמש את כלל הציבור המגיע להתפלל במקום, ובכך יוגשם חזונו של האדמו"ר מתל אביב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי העסקה יצאה לפועל בזכות עבודתו המסורה של איש רב פעלים, מאיר בולקה העמל על שימור המורשת היהודית ושוכני עפר בפולין מזה שנים רבות, שעמל מאחורי הקלעים בכל הליכי המשא ומתן עם המוכרים הפולנים עד לחתימת החוזה עם באי כוחו של האדמור מקוז'ניץ.

חסידות קוז'ניץ נוסדה בעיירה קוז'ניץ בפולין בתחילת המאה ה-19 על ידי ה"מגיד מקוז'ניץ", רבי ישראל הופשטיין, תלמידם של המגיד ממזריטש ורבי אלימלך מליז'נסק. רבים מצאצאיו שימשו כאדמו"רים בפולין עד השואה. כיום מכהן רבי שמשון משה שטרנברג כאדמו"ר, בבני ברק ובתל אביב.

המגיד מקוז'ניץ קוז'ניץ פולין מאיר בולקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד