כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
על רקע המחסור בשוטרים

נוהל חדש: ניידת משטרה לא תישלח במקרה של גניבה

במשטרה מנסים לצמצם את העומס על ניידות הסיור והנחו את המוקדים להפסיק לשלוח צוותים לאירועי גניבה, פרט למקרים חריגים | "היעד הוא לטייב את זמן תגובת ניידת הסיור, מבלי לפגוע באיכות השירות", נכתב בנוהל חדש

ניידת משטרה, ארכיון
ניידת משטרה, ארכיון צילום: דוברות המשטרה

נוהל חדש של המשטרה קובע כי שוטרים לא יישלחו לטפל במקרי גניבה, זאת על רקע משבר כוח האדם שהולך ומחריף בארגון. במסגרת הנוהל, שהופץ לפני כחודש ע"י מחלקת סיור ושיטור בראשותו של נצ"מ אבשלום אלמלח, נקבע כי בכל אירוע גניבה, לא תישלח ניידת משטרה, פרט למקרים חריגים.

לפי המסמך שנשלח תחת הכותרת "צמצום טיפול באירועי גניבה", נכתב כי באגף המבצעים והשיטור "בוצעה עבודת מטה שתכליתה התייעלות בטיפול באירועים, שכללה ניתוח לאירועים אשר ניתן לאפשר בהם טיפול בחלופה הולמת, ובכך להביא לצמצום עומס האירועים של ניידות הסיור".

"נמצא", נאמר במסמך, "כי קיימים בשנה יותר מ-50,000 אירועי גניבה, כגון גניבת חפצים, מוצרים, כסף, גניבה חקלאית, חשוד בגניבה, גניבת רכב, תשתיות ואופניים". עוד נכתב כי היעד הוא לטייב את זמן תגובת ניידת הסיור, מבלי לפגוע באיכות השירות ותחושת הביטחון של האזרח הפונה.

המסמך מפרט מקרים שבהם כן יישלח צוות שיטור במקרה של דיווח על גניבה: אם החשוד נוכח במקום העבירה ויש צורך לעכבו ולעוצרו, גניבת אמל"ח או נשק, או במקרה שהמדווח הוא אדם מבוגר בעל קשיים, מוגבלויות או קטין. גם במקרה שבזירה ישנן ראיות שביכולת ניידת הסיור לתופסן, יישלחו שוטרים.

"במידה ואין האירוע עונה על הקריטריונים", נכתב במסמך, "ישלח המוקדן למדווח לינק להגשת תלונה באופן מקוון (באפליקציה או באתר משטרת ישראל), או לחלופין יפנה את המדווח להגשת תלונה בתחנת משטרה.

ראש אגף המבצעים במשטרה ניצב סיגל בר צבי הגיב: "משטרת ישראל טיפלה ותמשיך לטפל בכל אירוע ובכל תלונה. זאת תוך התייעלות של אופן הטיפול, כך שבמקרים בהם אין יתרון להגעת ניידת סיור למעט מפגש עם האזרח ואולי גביית תלונה בשטח, הניידת תופנה לאירועים חמורים יותר שיש בהם לעיתים אף סכנת חיים. צמצום כוח האדם במשטרה מחייב אותנו בקביעת סדרי עדיפויות, כך שהציבור יפגוש את מערך הסיור במקרים שבהם הוא יכול להשפיע ולפעול למען ביטחונו באופן המיטבי. לציין כי עדיין כל האירועים וכל התלונות ייבדקו ויחקרו באמצעות כל המשאבים והכוחות הדרושים לכך״.

 

משטרת ישראל גניבה ניידת משטרה נוהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד