י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התפעלו מ'ראש השנה'

אחרי ארה"ב: גם במולדובה מאירים פנים ליהודים

דוכן חב"ד הוקם בשדה התעופה במולדובה, ההחלטה על כך התקבלה בתום דיון בין זרועות הביטחון של המדינה וההבנה של החשיבות להאיר פנים לתייר היהודי. הוא ממוקם בסמוך לנקודת איסוף המזוודות, במתחם היציאה מהטיסות הנכנסות

הנחת תפילין במולדובה: אילוסטרציה
הנחת תפילין במולדובה: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

בתום חודשים של דיונים, הממשל בקישינב בירת מולדובה אישר לקהילה היהודית במדינה להקים בית חב"ד בשדה התעופה הבינלאומי בבירה, בדומה לדוכן שנמצא בשדה התעופה בישראל ובארה"ב JFK. את הדוכן יפעיל הרב שמואל זלמנוב, משלוחי חב"ד במדינה והוא ממוקם בסמוך לנקודת איסוף המזוודות, במתחם היציאה מהטיסות הנכנסות.

הנחת תפילין בשדה התעופה במולדובה

כידוע, בעקבות המלחמה באוקראינה נסגרו שדות התעופה במדינה ורבים מהנוסעים לאוקראינה וממנה עושים זאת באמצעות שדה התעופה של קישינב. האישור הסופי התקבל בתיאום עם כוחות הביטחון המקומיים, שמבינים את הצורך לסייע למאות הנוסעים היהודים החולפים בשדה מידי יום.

בתוך כך, נשיאת מולדובה מאיה סנדו וראש ממשלת מולדובה נטליה גבריליצה, שיגרו לרגל השנה החדשה מכתבי ברכה חמים לעם היהודי בכלל ולקהילה היהודית המקומית במדינה בפרט, המכתבים מוענו לרב המדינה הרב אבלסקי. הנשיאה סנדו כתבה כי היא ''מתפעלת מיופיו של ראש השנה - חג העוסק בשיפורו העצמי של בן האנוש, ומהחשיבות הרבה להעביר זאת לצעירים ולדור הבא''. הנשיאה חתמה את המכתב עם האיחול המסורתי בשפה העברית "שנה טובה ומתוקה".

מולדובה קישינב חב"ד שדה התעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד