כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לעולם לא עוד?

אלמונים חיללו בית קברות יהודי בגרמניה

מצבות נותצו בבית הקברות היהודי בהייליגנשטאט שבמחוז במברג במדינת טורינגיה בגרמניה, החוקרים אינם שוללים פשע ממניעים אנטישמיים ומחפשים עדי ראיה. הפושעים הסירו גם את סימון השבילים בבית הקברות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

בהייליגנשטט שבמחוז במברג במדינת טורינגיה בגרמניה, חיללו אלמונים בית קברות היהודי. על פי החוקרים, עבריינים אלמונים הפילו חמש מצבות מהאדמה והשחיתו אותן. הם גם הסירו את סימון השבילים בבית הקברות, כך דווחו כלי תקשורת מקומיים. החוקרים אינם שוללים וונדליזם על רקע אנטישמי.

לפי המשטרה הפשע אירע בתחילת החודש, עדי ראיה גילו את הנזק באחד הלילות האחרונים, אופי הנזק ועלותו טרם נקבעו, המשטרה חוקרת ומחפשת עדי ראיה וקראה למי שיש מידע להתקשר למשטרה.

בית הקברות קיים מאז המאה ה-17. בית הקברות היהודי מבודד לאורך שבילי הליכה באזור מיוער, בשטח יש 91 מצבות, בית הקברות קיים כנראה מהמאה ה-17. ברטולד שנק גראף פון שטאופנברג קנה את בית הקברות הזה ב-1943, שעליו נאלצה הקהילה היהודית לוותר מכיוון שתחת הנאצים אסור היה לאזרחים יהודים להחזיק ברכוש, לפי אתר הקהילה. כיום הוא בבעלות האגודה הממלכתית של הקהילה היהודית בבוואריה ומתוחזק על ידי עיריית הייליגנשטדט.

אנטישמיות בגרמניה חילול קברים משטרת גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד