י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אפקט הקורונה?

זינוק במספר בני הנוער שלוקחים תרופות נוגדות דיכאון וחרדה

שנתיים וחצי מאז פרוץ מגפת הקורונה  לחיינו, נרשמת עלייה חדה באשפוזי בני נוער במחלקות פסיכיאטריות וגם בנטילת תרופות נוגדות דיכאון. הצפת המטופלים גורמת לקריסת המחלקות

זינוק במספר בני הנוער שלוקחים תרופות נוגדות דיכאון וחרדה
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאורך כל תקופת הקורונה התריעו מומחים מכל כיוון על ההשפעה הנפשית שיש לבידודים והריחוק החברתי על ילדים ובני נוער. מנתונים של שירותי בריאות כללית, שנחשפו על ידי ראש דסק הבריאות ב'כאן חדשות' קטי דור, חלה עליה של 20% בשימוש של ילדים ובני נוער בכדורים פסיכיאטרים נוגדי חרדה ודיכאון. בנוסף, בכל קופות החולים מדווחים על עלייה באשפוזים של ילדים ונוער במחלקות פסיכיאטריות.

בקופת חולים 'מאוחדת' נרשמה עליה לאחר הקורונה (2021) של 14% באשפוזי ילדים ונוער, לעומת 4% בשנים שלפני המגפה (2018 ,2019). גם בקופת חולים 'מכבי' מצביעים על עליה גדולה - לפני הקורונה, בשנת 2018, חל גידול של 2.5% באשפוז ילדים ובני נוער במחלקות הפסיכיאטריות, ב-2019 הגידול עמד על 10%, ובשנת 2021 שיעור העלייה הגיע ל-22%.

ההצפה במטופלים ילדים גורמת למערכת, שגם ככה הייתה מוזנחת, לקרוס. יש מחסור בפסיכיאטרים, בפסיכולוגים והרופאים מודים שאיכות הטיפול בנפשם של הילדים נפגמת. באיגוד רופאי הילדים מצטרפים לקריאה של הפסיכיאטרים ואומרים שגם הם צפו את הנתונים העגומים והתריעו מפניהם במהלך תקופת הקורונה. פרופסור גיל זלצמן, מנהל המרכז לבריאות הנפש גהה, אמר ל'כאן חדשות': "אנחנו במגפה של חרדה ודיכאון בקרב בני 5 עד 18".

במשרד הבריאות אמרו בתגובה לנתונים כי "המשרד הכין תוכנית חירום לאומית יחד עם משרדי החינוך והרווחה להתמודדות עם משברים נפשיים שנותרו לילדים ולנוער בעקבות הקורונה. על אף שיתוף הפעולה והגשת תוכנית חשובה ומפורטת, האוצר טרם הסכים לתקצבה. באשר לבתים מאזנים לילדים ונוער, כדי להקימם יש צורך בהחלטת ממשלה על תיקון בחוק הפיקוח על המעונות. משרד הבריאות בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה בקידום הנושא".

דיכאון חרדה קורונה בני נוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד