כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סבל ממחלות קשות

בגיל 65: נפטר בפתאומיות ראש הישיבה הרב ברוך פייבלזון זצ"ל

הגאון רבי ברוך יוסף פייבלזון מצפת התאשפז לצורך טיפול שגרתי ונפטר בפתאומיות • 15 שנים הוא התמודד עם שלל מחלות קשות, לאחר שחווה טרגדיה קשה ואיבד את בנו בן ה-14 • לפני שלושים שנה הקים יוזמה אדירה של חסד ושקע בחובות כבדים • הותיר שמונה ילדים, מהם אחד שאינו נשוי עדיין

בגיל 65: נפטר בפתאומיות ראש הישיבה הרב ברוך פייבלזון זצ"ל
הרב פייבלזון זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

צפת החרדית מוכת תדהמה, לנוכח פטירתו של ראש ישיבת 'נחלת נפתלי' בעיר, הגאון רבי ברוך יוסף פייבלזון זצ"ל.

לחצו כאן כדי לסייע למשפחת פייבלזון>>

ראש הישיבה סבל ממחלות קשות מאוד במשך 15 שנה. הוא התמודד עם אי ספיקת לב, אי ספיקת ריאות, הכליות תפקדו ברמה ירודה מאוד, ובכל זאת הוא המשיך לתפקד והשתדל להמשיך במסירת השיעורים ובאמירת שיחות מוסר והתחזקות לתלמידי הישיבה.

למרות מצבו הרפואי, חייו של הרב פייבלזון לא היו נתונות בסכנה מיידית. ביום חמישי האחרון הוא התאשפז לצורך טיפול שגרתי, ובאמצע הלילה התלונן שהוא אינו מצליח לנשום. בתוך זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו לתדהמת כל בני המשפחה והמכרים שהתקשו להכיל את הבשורה המרה.

לפני 22 שנים איבדה המשפחה את הבן יואל ז"ל שהיה אז בן 14, ונהרג באסון טביעה רח"ל. הטרגדיה הותירה חותם על ההורים שהתקשו להתגבר עליה.

ראש הישיבה גם היה פעיל מאוד בתחום החסד. לפני כ-30 שנה הקים חנות למכירת מוצרי צריכה בסיסיים במחירים מסובסדים. היוזמה אכן הביאה אורה והרווחה לבתיהן של משפחות רבות בצפת, אז הרב פייבלזון עצמו שקע בחובות כבדים שאותם המשיך לשאת על גבו עד עת פטירתו.

בצפת מספרים שהרב פייבלזון היה מוכר מאוד בעיר. אביו, יבלחט"א, הרב שמואל אביגדור פייבלזון, יליד ראדין ונכדו של ראש ישיבת ראדין הגאון רבי נפתלי טרופ זצ"ל, היה ממייסדי הקהילה החרדית בצפת לפני עשרות רבות של שנים. כמו כן, אמו של הרב פייבלזון זצ"ל, היה בתו של הגאון רבי יואל קלופט מחיפה. הבן שנפטר, יואל ז"ל, נקרא על שם הסבא הגדול.

ראש הישיבה היה גם מקורב מאוד למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, שכן חמיו, אביה של רעייתו הגב' שרה תחי', הוא הגאון רבי בצלאל פכטהלט מבני ברק – החברותא של מרן שר התורה זצ"ל.

בפטירתו הותיר ראש הישיבה הרב פייבלזון חלל גדול בעיר צפת, תלמידיו נותרו מיותמים, ומשפחתו המומה ואבלה. מבין תשעת הילדים, נפטר הבן יואל כאמור, שבעה נוספים כבר התחתנו, ובבית נותר הבן האחרון, בן ה-19.
קרובי המשפחה מבקשים את עזרת הציבור בכיסוי החובות ובהקמת קרן להשאתו בכבוד של הבן הנותר.

לחצו כאן כדי לסייע למשפחת פייבלזון>>

קופת העיר ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד