כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הסובייטיים נמלטים

אוקראינה אוגרת במחסני הנשק ציוד רוסי שננטש

כוחות רוסים הותירו מאחוריהם כמות גדולה של אמצעי לחימה בזמן שנסוגו בעקבות המתקפה של אוקראינה בצפון מזרח המדינה. כעת יחידות אוקראיניות מבקשות להשתמש בציוד ולמלא את האספקה ​​שלהם

אוקראינה אוגרת במחסני הנשק ציוד רוסי שננטש
השלל הרוסי צילום: משרד ההגנה האוקראיני

המתקפה של אוקראינה בצפון מזרח לא רק בחזירה שטחים שנכבשו על ידי רוסיה בתחילת המלחמה לאוקראינים, אלא גם הביאה כמות גדולה של ציוד שהושאר מאחור. חייל מהחזית החדשה באזור חרקוב אמר ל'ניו יורק טיימס' כי "יחידה אחת שהשתתפה במתקפה, לקחה שלל הרבה ציוד רוסי, כולל טנקים ותחמושת, עד שיחידות אחרות מבקשות להשתמש בו למלא את האספקה ​​שלהן".

הציוד הרוסי שנתפס, הכולל רכבים רוסיים משוריינים שנתפסו במתקפה האחרונה מועיל מאוד לאוקראינה. הרכבים ימצאו את דרכם לחזית תוך שבועות, אם לא ימים, ויחליפו את הציוד השחוק של אוקראינה מהתקופה הסובייטית.

"הכוחות הרוסיים נטשו הרבה מאוד ציוד", אמר מייקל קופמן, בכיר ב-CNA, מכון מחקר בארלינגטון, וושינגטון, והוסיף כי "בעיות עם כוח אדם וזמינות כוח רק החריפו את צרות הרוסים". בתדרוך עם כתבים בפנטגון ביום שני, אמר קצין צבא ארה"ב בכיר, שדיבר בעילום שם מכיוון שלא היה מורשה לדבר בפומבי על הפעולות הצבאיות של אוקראינה, כי חלק מהחיילים הרוסים חזרו הביתה במקום להתארגן מחדש במקום אחר באוקראינה.

אוקראינה, רפובליקה סובייטית לשעבר שהשתמשה בנשק סובייטי ישן יותר, מיצתה את רוב התחמושת שלה. וקשה ללמוד כיצד להשתמש במערכות נשק חדשות באמצע המלחמה. אבל עד כה המהלכים של אוקראינה הוכיחו את עצמם כמוצלחים. יותר מ-800,000 סבבים של פגזי ארטילריה של 155 מילימטר, נשלחו לקייב, וסייעו לאוקראינים, ארצות הברית לבדה התחייבה לסיוע צבאי של יותר מ-14.5 מיליארד דולר מאז החלה המלחמה בפברואר.

מלחמת אוקראינה רוסיה שלל ציוד צבאי שריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד