כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עמודי התווך נפגעו

בכיר אמריקאי: "העולם צריך להתכונן לאפשרות שרוסיה תתפרק"

בכיר אמריקאי מזהיר מפני אפשרות התפרקות רוסיה בשנים הקרובות. לדבריו, שני עמודי התווך העיקריים של התעשיה הרוסית נפגעו קשות בגלל המלחמה באוקראינה: ייצוא האנרגיה והנשק הרוסי שנמצא לא יעיל

בכיר אמריקאי: "העולם צריך להתכונן לאפשרות שרוסיה תתפרק"
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מפקד פיקוד אירופה בצבא ארה"ב לשעבר, הגנרל בן הודג'ס, אמר אתמול (שני) כי העולם עשה טעות שלא התכונן כראוי לקריסתה של ברית המועצות, דבר שגרם לכאוס של ממש באזורים נרחבים, ולניצול לרעה של המשאבים הצבאיים של ברית המועצות על ידי ארגוני פשיעה, קבוצות מורדים ממדינות שונות בעולם, ומדינות ציר הרשע.

לדבריו, אסור לחזור על הטעות פעמיים, ולכן יש להתכונן ברצינות לאפשרות שהפדרציה הרוסית תקרוס ותתפצל למספר חלקים בשנים הקרובות. הוא אמר כי לדעתו קיים סיכוי סביר שהאירוע יתחולל בתוך ארבע או חמש שנים. לדבריו, שני עמודי התווך העיקריים של התעשיה הרוסית נפגעו קשות בגלל המלחמה באוקראינה.

ענף ייצוא האנרגיה שרוסיה בעצמה הפכה אותו כלי לסחטנות, וממילא גם סופגת הפסדים עצומים וגם דוחקת את מדינות אירופה למצוא חלופות טובות יותר, דבר שלא ישתנה גם כשרוסיה תחליט שהיא מעוניינת לחדש את יצוא הגז.

הענף השני שנפגע קשות הוא ענף ייצוא הנשק ותעשיית הנשק הרוסי, שהתגלתה במלוא עליבותה, כשכעת ברור שערכו של הנשק הרוסי נחות משמעותית לעומת הנשק המערבי. את הדברים אמר לנוכח הקריסה המוחלטת של צבא רוסיה במחוז חרקוב שבאוקראינה, והעובדה שצבא אוקראינה עם כוח דל יחסית, ועם נשק מערבי באספקה מדודה ומוגבלת, מצליח להכות בצבא הרוסי הגדול ממנו עשרות מונים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ברית המועצות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד