כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הוכרזו כארגוני טרור

שב"כ העביר מידע ל-CIA על ארגונים פלסטינים

משלחת ביטחונית ישראלית ביקרה בוושינגטון בשבוע שעבר בניסיון לשכנע את הממשל לגבות את ההכרזה על ששת הארגונים שהוכרזו בעבר כארגוני טרור. במשרד החוץ האמריקני אמרו שהמידע החדש ייבחן

שב"כ העביר מידע ל-CIA על ארגונים פלסטינים
מחבלים בעזה צילום: באדיבות המצלם

משלחת ביטחונית ישראלית ביקרה בוושינגטון בשבוע שעבר בנסיון לשכנע את משרד החוץ האמריקני ואת סוכנות המודיעין של ארה"ב לגבות את ההכרזה הישראלית על ששה ארגוני חברה אזרחית פלסטינים כארגוני טרור, כך דווח ברק רביד באתר 'וואלה'.

על פי הדיווח, ההחלטה של שר הביטחון בני גנץ להכריז לפני שנה על ששת הארגונים כארגוני טרור הביא לביקורת חריפה בארה"ב ובמדינות אירופה. הביקורת בארה"ב הגיעה במיוחד מצד חברי קונגרס דמוקרטים.

בכירים ישראלים אמרו כי המשלחת כללה נציגים של השב"כ, משרד הביטחון ומשרד החוץ. חברי המשלחת פגשו נציגים של משרד החוץ האמריקני ושל סוכנות הביון המרכזית ה-CIA ושל מנהל המודיעין הלאומי של ארה"ב, כך על פי הדיווח ב'וואלה'.

המשלחת הישראלית הציגה מידע מודיעיני עדכני לגבי ששת הארגונים הפלסטינים וראיות לכאורה לגבי מעורבותם בפעילות טרור של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין, אמרו הבכירים הישראלים.

בכיר ישראלי אמר כי חברי המשלחת הדגישו בפני אנשי משרד החוץ האמריקני ואנשי ה-CIA כי ישראל אינה מנסה לדכא את הפעילות של כל ארגוני החברה האזרחית הפלסטינים.

"אמרנו לאמריקנים שפעלנו נגד ששה ארגונים מתוך 250 ארגונים דומים שפועלים בגדה המערבית בגלל המעורבות שלהם בטרור ולא בגלל העמדות הפוליטיות שלהם או כי הם אומרים דברים שאנחנו לא אוהבים", ציין הבכיר הישראלי.

במשרד החוץ, משרד הביטחון והשב"כ סירבו להתייחס לדברים. דובר מטעם משרד החוץ האמריקני אמר בתגובה: "בכירים ישראלים ממשיכים להסביר לארה"ב את ההגיון והסיבות להכרזה על ששה ארגונים לא ממשלתיים פלסטינים כארגוני טרור. ממשלת ארה"ב בוחנת כעת מידע נוסף שישראל העבירה בעניין".

ברק רביד פלסטינים ארה"ב בני גנץ CIA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד