כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כדור אש

צפו: מטוס קרב רוסי מתרסק לאחר ההמראה

תיעוד שפרסם משרד ההגנה האוקראיני מראה מטוס קרב רוסי מתרסק והופך לכדור אש מיד לאחר ההמראה מקרים. רוסיה ממשיכה לאבד שטחים לאחר המתקפה הנגדית של אוקראינה. מטוסי הקרב נמצאים בשימוש מאז 1976 על ידי צבאות רוסיה, אוקראיניה ובלארוס, והיו בשימוש במהלך מלחמות באפגניסטן ובסוריה

צפו: מטוס קרב רוסי מתרסק לאחר ההמראה
רגע לפני ההתרסקות צילום: צילום מסך

משרד ההגנה של אוקראינה פרסם בטוויטר תיעוד של מטוס קרב נופל ועולה באש, בציוץ נכתב: "יום ראשון בבוקר בקרים עוד Su-25 מושבת, נשק בידי הרוסים הוא סכנה קודם כל לעצמם".

התיעוד בן 39 שניות, שנצפה מאות אלפי פעמים, נפתח עם זוג מטוסי קרב הממריאים זה לצד זה משדה תעופה.

שניות לאחר מכן, כאשר המטוס מימין מנסה לבצע פנייה חדה שמאלה, הוא נופל מהשמיים ומתפוצץ בעת הפגיעה בקרקע, ושולח להבות ועננים של עשן שחור וסמיך לאוויר.

כל מטוס סילוני Su-25 עולה בסביבות 11 מיליון דולר. מטוסי הקרב נמצאים בשימוש מאז 1976 על ידי צבאות רוסיה, אוקראיניה ובלארוס, והיו בשימוש במהלך מלחמות באפגניסטן ובסוריה.

סיבת ההתרסקות בחצי האי קרים אינה ידועה בשלב זה, ולא ברור אם טייס המטוס הנידון הצליח להיחלץ מתא הטייס לפני הפגיעה. משרד ההגנה של אוקראינה טען כי צבא רוסיה איבד כ-245 מטוסים בין ה-24 בפברואר ל-13 בספטמבר, אך לא ניתן היה לאמת את המספר הזה, כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

ההתרסקות בקרים, שנמצאת תחת כיבוש רוסי מאז 2014, מגיעה בזמן שכוחות אוקראינה ממשיכים במתקפת הבליץ הנגדי שלהם, שבה נכבשו כ-6000 קילומטרים רבועים של שטח במזרח ובדרום מהאויב הרוסי, כך אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי.

מלחמת אוקראינה רוסיה מטוס קרב האי קרים התרסקות מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד