כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אלו הם סימני השאלה

היום: תחל הגשת הרשימות לכנסת ה-25

בצהריים ייחלו המפלגות לזרום אל עבר משכן הכנסת, שם יגישו את רשימותיהן לכנסת הבאה לקראת הבחירות שייערכו בעוד כחודשיים וחצי. עד לרגע האחרון עוד ייתכנו אולי דרמות מזעריות, כאשר מפלגות מסוימות עשויות לפרוש או לחזק את רשימתן עם מתמודדים מפתיעים | עושים סדר

היום: תחל הגשת הרשימות לכנסת ה-25
נציגי יהדוה"ת בהגשת הרשימה לכנסת צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

היום ומחר (רביעי וחמישי) יתנהל בכנסת הליך הגשת הרשימות, במהלכו המפלגות המבקשות להתמודד לכנסת ה-25 יופיעו בפני ועדת הבחירות לכנסת ויציגו את רשימת המועמדים שייבחרו בקלפיות בראשון בנובמבר הקרוב.

ביומיים האלה יש לא מעט סימני שאלה שטרם הוכרעו, בהם חיבורים בין מפלגות, שירונים שעדיין נותרו ומאבקים שיימשכו עד לדקה ה-90 מחר (חמישי) בחצות ליל.

במפלגת 'הליכוד', הגדולה ביותר בכנסת הזו ומסתמן גם בכנסת הבאה, עדיין ממתינים לראות מי יזכה בשיריונים שבידי היו"ר בנימין נתניהו, השירונים הריאליים הם במקומות 14, 16 ו-28, השמות הבולטים הם עידית סילמן, עמיחי שיקלי וגל הירש.

'הבית היהודי': איילת שקד עדיין מחפשת את הג'וקר שיסייע לה לעבור את אחוז החסימה. אחרי הפרידה מיועז הנדל בתחילת השבוע, שקד חברה ל'בית היהודי' ויוסי ברודני, אך עדיין לפי הסקרים הם הרחק מתחת לאחוז החסימה.

משה סעדה בכיר מח"ש לשעבר שמבקש להוביל מהפכה בנושא המחלקה לחקירת שוטרים ובמערכת המשפט מתלבט בין 'הבית היהודי' של איילת שקד לבין 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ', כשבליכוד דוחקים בו לסרב להצעת שקד שבסבירות גבוהה להערכתם לא תיכנס לכנסת הבאה ותבזבז קולות לגוש הימין.

'העבודה - מרצ': המאמצים לאחד בין המפלגות יעלו שלב היום ומחר בעיקר מכיוונה של 'יש עתיד' והעומד בראשה יאיר לפיד. בינתיים במפלגת 'העבודה' מתבצרת היו"ר מרב מיכאלי בעמדתה ושוללת איחוד. נראה האם היא תיכנע בזמן האמת - מועד הגשת הרשימות.

מפלגת נעם: יו"ר הרשימה ח"כ אבי מעוז קיבל הצעה רשמית למקום 11 ב'ציונות הדתית', אך עדיין מתלבט אם לקבל אותה ואף מאיימים להתמודד בנפרד, מה שעלול לשרוף לא מעט קולות לגוש הימין.

הרשימה המשותפת: במפלגה הערבית מתקדמים להסכם ריצה משותף, המגעים לאיחוד יימשכו גם היום לקראת המועד הסופי להגשת הרשימות מחר בחצות ליל.

המפלגות הקטנות: היום או מחר נדע מה עלה בגורל המפלגות הקטנות, 'צעירים בוערים' של הדר מוכתר, ומפלגתם של אלי אבידר, אביר קארה או ירון זליכה שלא עוברות את אחוז החסימה.

עדכונים שוטפים לאורך היום בערוץ הטלגרם של כתבינו הפוליטי

באשר לשאר המפלגות די ברור איך תראה הרשימה שלהן, כך 'יש עתיד', 'כחול לבן', 'יהדות התורה', 'ישראל ביתנו' וכנראה גם ש"ס תשמורנה כמעט באופן מלא על הרשימה כפי שהייתה בכנסת היוצאת.

הליך הגשת הרשימות ייפתח היום בשעה 13:00 ויימשך עד לשעה 17:00, מחר היא תתנהל מהשעה 16:00 עד ל-22:00 באופן רשמי, אך המועד עשוי לגלוש כמו תמיד עד לחצות ליל, אז ינהל חלון ההזדמנויות לערוך שינויים ברשימות המפלגות או להקים מפלגות חדשות.

ועדת הבחירות המרכזית הגשת הרשימות לכנסת בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד