ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הגופה מצופה בעופרת

החל מהיום: מיליון בריטים ייפרדו מהמלכה

כמיליון אנשים - מספר בלתי נתפס, שיהווה את התור הארוך בהיסטוריה, המתפרש על פני עשרות קילומטרים, יעברו על פני הארון של המלכה אליזבת, כך לפי הערכות. לקראת ההתמודדות עם התורים הארוכים הוצבו 1,000 מתנדבים לאורך התור, וכן עמדות שתייה ושירותים

החל מהיום: מיליון בריטים ייפרדו מהמלכה
הלווית המלכה אליזבת צילום: The Royal family

היום בשעה 16:22 (שעון ישראל), תעזוב המלכה אליזבת' בפעם האחרונה את ארמון בקינגהאם ששימש כארמונה במשך עשרות שנים. משם, ארונה יועבר לוסטמינסטר, שם יוכלו אנשים לעבור על פני הארון.

הצפי הוא כי בימים הקרובים, עד יום שני בשעה 8:30, יעברו על פני הארון כמיליון אנשים - מספר בלתי נתפס, שיהווה את התור הארוך בהיסטוריה, המתפרש על פני עשרות קילומטרים, כך לפי הערכות. לקראת ההתמודדות עם התורות הארוכים הוצבו 1,000 מתנדבים לאורך התור, וכן עמדות שתייה ושירותים.

כשיגיע, יצעדו מאחורי הארון המלך צ'אלרס שקיבל אתמול את פני הארון בארמון בקינגהם, וכמה מחברי משפחת המלוכה. במהלך המסע ישמע ירי של מטחי כבוד. כעבור 40 דקות, המסע יגיע ליעדו, שם יערך טקס זיכרון קצר למלכה.

בימים האחרונים העלו רבים את השאלה: איך ניתן לשמר את גופת המלכה במשך עשרה ימים בלי שתירקב? כתב חוץ של 'כאן 11' עמיחי שטיין מסביר כי גופת המלכה מונחת בארון עשוי מעץ שצופה בעופרת. בשל כך, לחות אינה נכנסת לחלל הארון, מה שיכול לאפשר לגופת המלכה להישמר עד שנה שלמה מבלי להירקב.

ארון המלכה הוכן עשרות שנים מראש, בדומה לארון הנסיך פיליפ, בעלה של אליזבת' שהלך לעולמו בשנה שעברה, והוכן 30 שנים לפני מותו. גופות המלכים והנסיכים מכוסות בעופרת כלקח מסיפורו של המלך הנורמני הראשון של אנגליה בשנת 1087, ויליאם הראשון, שנפגע בקרב וגופתו התפרקה לחלקים רבים אך נשארה כך למשך זמן רב, בגלל העופרת הרבה שהייתה עליו.

המלכה אליזבת מלכת אנגליה המלך צארלס לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד