י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"חתר למגע בגבורה"

הקצין שנהרג בחילופי הירי: רב-סרן בר פלח הי"ד

הותרו לפרסום פרטיו של קצין צה"ל שנהרג הלילה במהלך היתקלות עם מחבלים בצפון השומרון | ראש הממשלה: "נילחם בטרור והוביל את לוחמיו עד שעתו האחרונה"

הקצין שנהרג בחילופי הירי: רב-סרן בר פלח הי"ד
רב-סרן בר פלח ז"ל צילום: דובר צה"ל

במהלך חילופי הירי הלילה סמוך למחסום ג'למה באזור ג'נין, נהרג רב-סרן בר פלח הי"ד, סגן מפקד סיירת בחטיבת הנח"ל. פלח, בן 30 מנתניה, נהרג במהלך ההתקלות בקו התפר, לא לפני שהצליח לירות בעצמו לעבר שני המחבלים שחוסלו בתקרית.

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד לקצין המוערך ואמר כי "בר היה לוחם בכל רמ"ח אבריו, נלחם בטרור והוביל את לוחמיו עד שעתו האחרונה. הפעילות המבצעית שבה נהרג סיכלה פיגוע גדול והצילה חיי אדם. אנחנו כואבים יחד איתכם את נופלו. יהי זכרו של בר ברוך".

התקרית התרחשה לאחר שתצפיות של הצבא זיהו, מעט לפני חצות, שני חשודים במרחב גדר התפר סמוך לכפר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. כוחות צה"ל שהוקפצו לנקודה איגפו את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד, במהלכו החשודים ירו לעבר הלוחמים. לוחמי צה"ל הסתערו וירו לעבר החשודים ונטרלו אותם. בצה"ל מעריכים כי מדובר במארב מתוכנן של המחבלים. 

שר הביטחון בני גנץ, שאירח היום את שר ההגנה של רומניה וסילה דינקו בקריה בתל אביב, התייחס לתקרית: "אני מבקש להביע צער ולמסור תנחומים למשפחתו של קצין צה"ל שנהרג בתקרית בשומרון, לחבריו ולאוהביו. הקצין הוביל את הכוח וחתר למגע כפי שמצופה, בגבורה, כדי להגן על אזרחי ישראל. אנחנו נמשיך את הפעילות הממוקדת מול הטרור בשומרון ובכל מקום ונרחיב אותה ככל שיידרש. אנחנו גובים מהמחבלים ושולחיהם מחירים כבדים, ונמשיך לגבות אותם. ננצח את הטרור צבאית, ונמשיך להיות חסונים מולו כחברה".

 

 

 

חילופי אש ירי רב-סרן בר פלח ז"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד