ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
בעל הייסורים

כיבד את ה' מגרונו: הרב שטיסל נפטר בגיל 40

האברך הצעיר הרה"ח ר' ישראל איסר שטיסל ז"ל, הלך לעולמו בגיל 40 לאחר מחלה קשה וייסורים שמהם סבל מאז ילדותו. היה בעל תפילה שכל כולו רגש. הותיר אחריו שישה יתומים, בהם כלה לפני חתונתה 

כיבד את ה' מגרונו: הרב שטיסל נפטר בגיל 40
הרב ישראל איסר שטיסל ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: טרגדיה היום (רביעי) בקהילת סאטמר בירושלים, האברך הצעיר הרה"ח רבי ישראל איסר שטיסל ז"ל הלך לעולמו לאחר מחלה קשה וייסורים בחייו והוא בן 40 בלבד.

הוא נולד בירושלים בי"ב סיון תשמ"ב, לאביו הרה"ח ר' יחזקאל שטיסל שיבלחט"א, ואמו מרת ברכה איטה שתחי' לבית אלטמן מחסידות תולדות אהרן, בבחרותו למד בישיבת סאטמר ונישא לרעייתו שתחי', בתו של הרה"ח ר' נתן בנימין עקשטיין שיבלחט"א.

כשהיה בגיל 8 הגיע האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל לארץ הקודש והוא היה הילד שנבחר לשיר כסולן במעמד קבלת הפנים שנערכה לכבוד הרבי, הוא הרים את כל הקהל בקבלת הפנים שנערכה אז בכיכר השבת בירושלים וכולם יצאו בהתפעלות מקולו המיוחד. אחרי האירוע פנו כמה אנשים לאביו שיתחיל לשיר וכי הם מעוניינים להשקיע בו, אביו החליט שיותר לא יופיע עד אחר חתונתו בשום אירוע לאחר שפחד על עתיד האידשקייט שלו.

ר' ישראל איסר היה בעל ייסורים גדול בהיותו נכה ומוגבל ברגלו מאז ילדותו, אך למרות הכל לא נח לרגע והיה מוסר שיעורים בבית המדרש סאטמר ברחוב יואל בחבורת 'זכרו תורת משה'. 

בימים נוראים שימש בעל תפילה בבית המדרש סאטמר ברחוב יואל וכן בבית המדרש גאלנטא בשכונת בית ישראל, בהיותו בעל רגש עצום שכיבד את ה' מגרונו. 

היה אהוב על האברכים בסאטמר, היה ענוותן ושפל ברך, האיר פנים לכל אדם בסבר פנים יפות, גמל חסד בגופו לנדכאים ושבורי לב, היה סבלן בצורה מיוחדת ודבק בכל לב במשנת הרבי בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל ובדרכו הצרופה העמיד את ביתו וחינוך צאצאיו. 

הוא הותיר אחריו שישה ילדים, בהם את בתו הכלה חודש וחצי לפני חתונתה. 

מסע הלוויה יצא היום בשעות הצהריים מבית המדרש 'אהל רחל' סאטמר ברחוב יואל בירושלים לעבר הר הזיתים, שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

סאטמר טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד