כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התלמידים בוכים מרה

נפרדים ביגון מראש הישיבה: "נכנס לחובות בגלל הקמת מפעל חסד"

הגאון רבי ברוך יוסף פייבלזון, ראש ישיבת 'נחלת נפתלי' הותיר אחריו אלמנה, שמונה בנים שאחד מהם עוד לא התחתן וחובות רבים • היה איש חסד בכל נימי נפשו, יגע בתורה בשקידה מופלאה, למרות שסבל מייסורים קשים ומרים במשך שנים רבות • תלמידיו מנסים לגייס את הציבור לעזרה, למען האלמנה והבן הרווק

נפרדים ביגון מראש הישיבה: "נכנס לחובות בגלל הקמת מפעל חסד"
הרב פייבלזון זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

צפת החרדית עדיין נתונה תחת הרושם הקשה של פטירתו של הגאון רבי ברוך יוסף פייבלזון, ראש ישיבת 'נחלת נפתלי' בעיר, והוא בן 65 בלבד, לאחר שסבל ייסורים קשים במשך רבות בשנים, וחי בצניעות ובדחקות, מתוך עמל ויגיעת התורה.

לחצו כאן כדי לסייע למשפחתו של ראש הישיבה ואיש החסד הגרב"י פייבלזון זצ"ל>>>

בית האבלים בצפת, הומה מאדם בימי השבעה, והסיפורים לא מפסיקים להגיע מכל קצוות העיר. דמותו של הרב פייבלזון היתה מוכרת וידועה מאוד, כדמות של אחד מצדיקי הדור, תלמיד חכם מופלג שהתייסר בייסורים נוראיים. הוא סבל במשך יותר מ-15 שנה מכאבי רגליים ע זים שהקשו מאוד על היכולת שלו לצעוד ברחובה של עיר. כמו כן סבל מאי ספיקת לב ואי ספיקת ריאה, הכליות שלו תפקדו ברמה נמוכה מאוד, וכל גופו היה מדוכא בייסורים.
כמו כן איבד הגרב"י פייבלזון זצ"ל, את אחיו מתשעת בניו. הבחור יואל בן ה-14 ז"ל, שטבע למוות לפניי 22 שנה.

הרב פייבלזון נשא על כתפיו עול כבד של חובות שהיה מגלגל ומתאמץ מאוד להחזיר, במשך כשלושים שנה! לאחר שהקים צרכניית חסד שמכרה מוצרי מזון במחירים מסובסדים. הוא מסר את נפשו למען הצלחת מפעל החסד הזה ולקח על עצמו הלוואות גדולות וחובות כבדים, שכאמור ליוו אותו הרבה מאוד שנים אחרי שמפעל החסד נסגר למגינת לבו.

ביום חמישי האחרון הוא אושפז בבית החולים לצורך טיפול שגרתי, אבל ב'ליל שישי' אחרי חצות הלילה הורע מצבו, הוא סבל ממצוקה נשימתית וכעבור זמן קצר נפטר. ביום שישי נערכה ההלוויה רווית הכאב, והרב פייבלזון נטמן ברגבי אדמתה של צפת, בבית העלמין העתיק בעיר.

תלמידיו של הגרב"י פייבלזון מציינים כי הוא זכה לחתן שבעה מילדיו בחייו, וכעת נותר בבית עוד בן אחד שעדיין לומד בישיבה, וטרם הגיע לפרקו. כמו כן, נותרו חובות כבדים מתקופת המחלה והאשפוז, כך שהאלמנה והבן שנותרו בבית, זקוקים לסיוע משמעותי מהנדיבים אשר בעם, כדי שיוכלו לשמור על יציבות מינימלית וכדי לדאוג להם לביטחון תזונתי בסיסיי. זאת, בזמן שהבחור שנותר בבית מתקרב לפרקו, ובקרוב יהיה צורך להשיא אותו בשעה טובה ומוצלחת.

לנוכח האמור החליטו עסקני העיר להקים קרן עזרה וסיוע למשפחתו של ראש הישיבה זצ"ל, שהתמסר בכל כוחו למען יתומים ואלמנות, וכעת עם ישראל מחזיר לו טובה, ודואג לאלמנתו וליתומיו שלו.

לחצו כאן כדי לסייע למשפחתו של ראש הישיבה ואיש החסד הגרב"י פייבלזון זצ"ל>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד