י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
יותר נשים מגברים

ארגון הבריאות העולמי: 17 מיליון איש חוו תופעות 'לונג קוביד'

ארגון הבריאות העולמי הודיע שכ-20% מהאירופאים שהיו עם קורונה פיתחו השפעות ארוכות טווח כמו עייפות וחוסר תפקוד קוגניטיבי, כאשר לנשים יש סיכוי פי שניים לפתח השפעות ותופעות לוואי מגברים. מקרים נבדקו ב-53 המדינות החברות בארגון במהלך השנתיים הראשונות של המגיפה

ארגון הבריאות העולמי: 17 מיליון איש חוו תופעות 'לונג קוביד'
אילוסטרציה צילום: unsplash

המחלקה האירופית של ארגון הבריאות העולמי הודיעה ביום שלישי כי כ-17 מיליון אנשים באירופה חוו תסמיני קורונה, זמן רב לאחר שהחלימו מהמחלה. המצב, המכונה 'לונג קוביד', מייצר מגוון רחב של תסמינים במשך שלושה חודשים לפחות לאחר ההדבקה. תוצאות המחקר התבססו על מודל שנוצר על ידי אוניברסיטת וושינגטון, שחקר מקרים ב-53 המדינות החברות בארגון הבריאות העולמי במהלך השנתיים הראשונות של המגיפה, 2020 ו-2021, כך דיווח תאגיד השידור הגרמני DW.

"מיליוני אנשים באזורנו, בין אירופה ומרכז אסיה, סובלים מתסמינים מתישים חודשים רבים לאחר ההדבקה הראשונית בקורונה", אמר הנס אנרי קלוגה, המנהל האזורי של הארגון באירופה, במהלך כנס בתל אביב. ארגון הבריאות העולמי הודיע, כי "למרות שעדיין יש לנו הרבה מה ללמוד על 'לונג קוביד', הנתונים האלה מדגישים את הצורך הדחוף ביותר ניתוח, יותר השקעה, יותר תמיכה ויותר סולידריות עם אלה שחווים את המצב הזה", אמר קלוגה.

למרות שרוב האנשים שנדבקים בנגיף הקורונה מחלימים לחלוטין מהנגיף, הדו"ח של ארגון הבריאות העולמי באירופה העריך כי 10% עד 20% מפתחים תסמינים לטווח בינוני וארוכי טווח כמו עייפות, קוצר נשימה וחוסר תפקוד קוגניטיבי. ברחבי העולם, ההערכה היא שכ-145 מיליון בני אדם סבלו מתסמיני נגיף קורונה ארוכים בשנתיים הראשונות של המגיפה.

המחקר באירופה מצא כי ההסתברות להידבק ב'לונג קוביד' פי שניים בנשים מאשר בגברים, כך על פי ארגון הבריאות העולמי. המחקר גילה גם כי הסיכוי לפתח 'לונג קוביד' מאוד גבוה עבור אלו הסובלים מזיהום נגיף קורונה חמור הדורש אשפוז לצורך טיפול. אחת מכל שלוש נשים שנדבקו ואחד מכל חמישה גברים שנדבקו, פיתחו תסמינים ארוכים של 'לונג קוביד' לאחר שסבלו מזיהום חמור של קורונה.

חולי קורונה קורונה פוסט קורונה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד