י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברגע האחרון

בלחץ נתניהו: 'נעם' חוברת לסמוטריץ' ובן גביר

לאחר שכבר הכריזו על ריצה נפרדת, מפלגת 'נעם' החליטה להיענות לבקשת יו"ר 'הליכוד' ותרוץ יחד עם רשימת 'הציונות הדתית' בבלוק טכני בבחירות - למרות שכינו עד כה את ההצעה "מבזה" | הם ישובצו במקום הראשון בעשירייה השנייה

בלחץ נתניהו: 'נעם' חוברת לסמוטריץ' ובן גביר
סמוטריץ' ואבי מעוז צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה להגשת הרשימות: מפלגת 'נעם' הודיעה היום (רביעי) כי החליטה להסכים להצעת 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' ותרוץ איתם בבחירות, השינוי מגיע בעקבות לחץ ביממה האחרונה מצד יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו.

אמש קיימו התייעצות ממושכת קבוצת רבנים התומכים במפלגה, במהלך הערב הרבנים נטו לדחות את ההצעה למקום ה-11 ברשימה המאוחדת. אלא שהבוקר נתניהו נכנס לעניינים, ונפגש עם הרב טאו, מנהיג הרוחני של 'נעם', ולחץ עליו.

במשך השבועות האחרונים 'נעם' ונציגה חבר הכנסת אבי מעוז תקפו את ההצעה, ואף שקלו את האפשרות לרוץ עם בלוק טכני עם מועמדים מסורתיים, אלא שהסיכויים למעבר אחוז החסימה היו קלושים והם החליטו להסכים להצעה.

מאז חתמו על ההסכם בניהם לפני פחות מחודש, סמוטריץ' ובן גביר ניהלו שיחות בנפרד עם נציגים של 'נעם' והיו מתואמים בהכול מולם. הודעת 'נעם' מגיעה דקות ספורות לפני שהוגשה רשימת 'הציונות הדתית' המאוחדת.

לפני מספר שבועות, נזכיר, סמוטריץ' הציע ל'נעם' לחבור אליו לפני החיבור עם בן גביר, ובכך יקבלו מקום בעשירייה במקרה של האיחוד. מחלוקת התנהלה בין אנשי המפלגה, והם החליטו להמתין ומאז הפכה ללא רלוונטית.

ציונות דתית מפלגת נעם בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד